Schouten Europe verandert GoodBite in Schouten voor foodservice en food industrie

Schouten Europe

Foto: Schouten Europe

Vanaf begin 2020 verandert het Nederlandse familiebedrijf Schouten Europe B.V. de naam GoodBite in Schouten voor de foodservice en foodindustrie. In de retail blijft Schouten haar producten leveren onder de merknaam GoodBite.

Zomer 2019 lanceerde Schouten Europe lanceerde de nieuwe huisstijl. Hierbij liet de organisatie weten dat de familienaam Schouten prominenter gebruikt gaat worden de marketingcommunicatie. De omschakeling van GoodBite naar Schouten in de foodservice en foodindustrie is hierbij een belangrijke stap.

“Binnen de snel veranderende markt van vleesvervangers is het belangrijk dat wij ons als bedrijf blijven onderscheiden", zegt Peter Schouten, algemeen directeur van Schouten Europe. "Wij zijn er van overtuigd dat het sterker uitdragen van onze familienaam hierbij kan helpen.”

Voor de Retail blijft Schouten de merknaam GoodBite gebruiken. De GoodBite producten zijn onder andere verkrijgbaar bij Jumbo, PLUS en Deen supermarkten. Daarnaast levert Schouten producten onder private label aan supermarkten in binnen- en buitenland.

Schouten Europe startte in 1990 met de ontwikkeling van vleesvervangers op basis van plantaardige eiwitten. Voor de producten maakt het bedrijf gebruik van onder andere bonen, noten, zaden, soja, tarwe, kikkererwten en linzen. 

Reactie toevoegen

 
Lees ook
ING: Nederlandse consumenten gaan minder vlees eten

ING: Nederlandse consumenten gaan minder vlees eten

Bijna 1 op de 4 Nederlandse consumenten verwacht over vijf jaar minder vlees te eten, zegt ING. Dat is in lijn met het Europese gemiddelde. Door Cecile Janssen - Foodlog Als de Nederlandse consumenten inderdaad minder vlees gaan eten, zal de vleesconsumptie per hoofd van de bevolking met 3% dalen. Dat komt, bij een huidige consumptie van circa 40...

Vleesvervangers steeds gezonder èn lekkerder

Vleesvervangers steeds gezonder èn lekkerder

Vegetarische burgers bevatten regelmatig net zoveel eiwit en ijzer als vlees, blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond. Ook qua smaak doen vleesvervangers het steeds beter: een kwart van de proevers vindt een maaltijd met een vleesvervanger zelfs lekkerder dan die met vlees. De Consumentenbond onderzocht 36 vegetarische burgers op eiwit-, ijzer-...

Plantaardige worst van 1,5 meter

Plantaardige worst van 1,5 meter

Tijdens de Dutch Design Week lanceert Food innovator Botanic Bites de Planti15, een 1,5 meter lange worst gemaakt van oesterzwammen. Hiermee sluit de worst aan bij het thema van de Dutch Design Week, Stretch. De oprichtster van Botanic Bites is Doreen Westphal. Een jaar geleden deed ze mee aan een speeddatesessie met boeren over hun reststromen. Daar...