Slagerij Mulder doet aan klantenbinding met workshops

5 juni 2018

Mirek Mulder verbouwde een jaar geleden zijn slagerij, slagerij Mulder in Hilversum, zodat er ruimte kwam voor het geven van workshops. “Wij hebben voor € 80.000 een prachtige demonstratiekeuken gebouwd, inclusief sprinklerinstallatie”, aldus een trotse Mulder.

Overstap naar scharrelvlees

De verbouwing ging hand in hand met de overstap naar scharrelvlees. Volgens Mulder eten zijn klanten niet meer dagelijks vlees. Maar als ze vlees eten, dan willen ze lekker vlees van een goede herkomst. De slager merkt dat zijn klanten culinair veel bekwamer worden. Niet alleen in de keuken, maar ook op de barbecue.

Workshops slagerij Mulder

Daar speelt de slager op in met zijn workshops, die worden gegeven door Wilco van den Baar. Hij is een gerenommeerd chef-kok en eigenaar van catering- en culinaire evenementenbedrijf Uw Chef-Kok Thuis. Voorbeelden zijn de workshop over de Big Green en een workshop met Black Angus-rundvlees. Mulder ziet de workshops als direct marketing en een goede manier om klanten aan zich te binden. Hij geeft nauwelijks nog geld uit aan reclame.

De keuze voor de combinatie van scharrelvlees en workshops werkt goed voor Slagerij Mulder. “Workshops zijn veel effectiever dan reclame. Sinds de verbouwing is onze omzet verdubbeld. We verkopen minder kilo’s, maar we verdienen er meer aan” zegt Mulder.

Wil je meer weten over Mirek Mulder en zijn slagerij? Lees het in vakblad Vlees+ editie 2. Nog geen abonnement? Abonneer nu via: www.vleesplus.nl/abonneren.

Altijd op de hoogte blijven?