Slagerij Van Tilburg trekt nieuwe klanten dankzij Spareribs Trophy

1 november 2018

Na vijf keer in de finale won Slagerij Van Tilburg in juni 2018 eindelijk de Spareribs Trophy. Zo'n drie maanden na de overwinning sprak Vlees+ met John en zijn vader Wouter van Tilburg.

Spareribs Trophy

Dat ze trots zijn op de trofee is duidelijk. Het spandoek hangt nog steeds boven de deur en volgens John blijft dat voorlopig nog even hangen. Ook de beker en het juryrapport hebben een prominente plaats in de winkel gekregen. 

De familie doet al sinds 2010 mee met deze wedstrijd en ze zien de prijs als een bekroning voor al het werk wat ze de afgelopen jaren deden. En het heeft hen geen windeieren gelegd. De eerste week verkochten ze 540 kilogram spareribs. John schat dat hij gedurende de zomer wel twee tot drie keer zoveel heeft verkocht.

Winnende spareribs

De hele familie en alle medewerkers zijn betrokken geweest bij de ontwikkeling van de winnende spareribs. “We hebben heel veel geproefd", vertelt Wouter. "Het heeft zeker zeven tot acht maanden geduurd tot we het juiste recept hadden en we hebben wel 100 kilo in de kliko gegooid.” 

Het vlees voor de spareribs is 100 procent vrouwelijk vers varkensvlees, afkomstig van vleesboerderij Barten uit Meerkerk. Wouter zoekt de dieren zelf uit. "Als de staart van een varken goed is, dat is het hele beest goed. Dat zie ik meteen. Dat is de ervaring." De spareribs krijgen volgens de slager de juiste bite door het vlees vers te bewerken met de eigen kruidenmix.

Slagerij van Tilburg

De slagerij heeft de winst de hele zomer gevierd. "Het heeft zeker nieuwe klanten opgeleverd. Het is goed voor je naamsbekendheid en een mooi promotiemiddel om je slagerij op de kaart te zetten. Een beker in de zaak toont altijd”, besluit John.

Meer weten over Slagerij Van Tilburg? Lees dan het complete artikel in de vernieuwde Vlees+, editie 5. Nog geen abonnee? Vraag dan hier twee gratis proefnummers aan!

Altijd op de hoogte blijven?