Slagers bieden consument bestel- en bezorgservice

toonbank slager_VLE 4-2019

Door het coronavirus verandert de consumentenbehoefte. Zo willen consumenten bijvoorbeeld minder lang in een winkel zijn. Veel slagers springen hier op in en bieden een bestel- en bezorgservice aan. Dat laat Koninklijke Nederlandse Slagers weten in een persbericht. 

“Veel consumenten zien er tegenop om lang in te winkel te zijn, ondanks het feit dat er extra hygiëne maatregelen worden genomen"zegt Marian Lemsom, directeur Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS). "Daarom zie je dat veel slagers een bestelen bezorgservice starten. Bestellingen worden opgehaald waardoor de wachttijd en dus verblijfsduur in de winkel korter is, of boodschappen worden thuisbezorgd. De maatschappelijke en sociale functie van de slager wordt hiermee, zeker richting de oudere en minder mobiele consument, bevestigd. Consumenten gaan massaal voor boodschappen naar de supermarkten. Voor de spreiding van de koopstromen is het belangrijk dat consumenten weten dat slagers en de andere lokale versspecialisten open zijn maar ook online mogelijkheden bieden. Deze extra kanalen voor bestellen en bezorgen helpen consumenten in hun dagelijkse behoefte aan gezonde voeding te voorzien.” 

Door de uitbreiding van de service helpen slagers de consumenten en generen daarnaast ook extra inkomsten. Veel slagers hebben te maken met omzetverlies door annuleringen van diverse cateringactiviteiten zoals hapjes, broodjes en buffetten. In de slagerijen worden extra hygiënemaatregelen genomen naast de richtlijnen van het RIVM. Zo wordt pinnen gestimuleerd, er is aandacht voor afstand en hoeveelheid klanten in de winkel. Het doen van bestellingen en daarmee korte wachttijden is hier ook een voorbeeld van.

Koninklijke Nederlandse Slagers

Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS) is de enige branchevereniging voor de ambachtelijke slager in Nederland. De KNS werkt aan een professionele en toekomstbestendige slagersbranche waarin de slager succesvol kan zijn als ondernemer, werkgever en vakman. De KNS ondersteunt haar leden, zowel individueel als in collectief, door lobby- en belangenactiviteiten, persoonlijk advies, producten en diensten, ledenvoordelen, informatie en inspiratie.

Reactie toevoegen

 
Lees ook
Komkommertijd

Komkommertijd

Vaak is de vakantieperiode een beetje slappe tijd. Of eigenlijk zou ik nu moeten zeggen ‘was’. Bedrijven en scholen gingen dicht en veel vaste klanten gingen op vakantie. Het was dan ook beslist niet ongebruikelijk dat de slagerij een paar weken dichtging.

‘Ook jongeren weten mijn slagerij te vinden’

‘Ook jongeren weten mijn slagerij te vinden’

Twee jaar geleden haalde Alex van Deursen zijn slagersdiploma’s bij SVO vakopleiding food en een jaar daarna opende hij al zijn eigen slagerij: Keurslager Meat Monkey in Cuijk. Eindelijk kan de ondernemer zijn vernieuwende ideeën in de praktijk brengen. De coronamaanden is Meat Monkey relatief goed doorgekomen. “Ik wil vooral vooruitstrevend blijven.”

Dubbel

Dubbel

Op sommige dagen voelt het zo dubbel. Gewoon je werk doen terwijl de wereld onder een pandemie gebukt gaat. Geen kus voor mijn moeder, wel bijeenkomsten met meer dan vijftig mensen, van wie ik een groot deel niet ken.