Slagers bieden consument bestel- en bezorgservice

toonbank slager_VLE 4-2019

Door het coronavirus verandert de consumentenbehoefte. Zo willen consumenten bijvoorbeeld minder lang in een winkel zijn. Veel slagers springen hier op in en bieden een bestel- en bezorgservice aan. Dat laat Koninklijke Nederlandse Slagers weten in een persbericht. 

“Veel consumenten zien er tegenop om lang in te winkel te zijn, ondanks het feit dat er extra hygiëne maatregelen worden genomen"zegt Marian Lemsom, directeur Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS). "Daarom zie je dat veel slagers een bestelen bezorgservice starten. Bestellingen worden opgehaald waardoor de wachttijd en dus verblijfsduur in de winkel korter is, of boodschappen worden thuisbezorgd. De maatschappelijke en sociale functie van de slager wordt hiermee, zeker richting de oudere en minder mobiele consument, bevestigd. Consumenten gaan massaal voor boodschappen naar de supermarkten. Voor de spreiding van de koopstromen is het belangrijk dat consumenten weten dat slagers en de andere lokale versspecialisten open zijn maar ook online mogelijkheden bieden. Deze extra kanalen voor bestellen en bezorgen helpen consumenten in hun dagelijkse behoefte aan gezonde voeding te voorzien.” 

Door de uitbreiding van de service helpen slagers de consumenten en generen daarnaast ook extra inkomsten. Veel slagers hebben te maken met omzetverlies door annuleringen van diverse cateringactiviteiten zoals hapjes, broodjes en buffetten. In de slagerijen worden extra hygiënemaatregelen genomen naast de richtlijnen van het RIVM. Zo wordt pinnen gestimuleerd, er is aandacht voor afstand en hoeveelheid klanten in de winkel. Het doen van bestellingen en daarmee korte wachttijden is hier ook een voorbeeld van.

Koninklijke Nederlandse Slagers

Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS) is de enige branchevereniging voor de ambachtelijke slager in Nederland. De KNS werkt aan een professionele en toekomstbestendige slagersbranche waarin de slager succesvol kan zijn als ondernemer, werkgever en vakman. De KNS ondersteunt haar leden, zowel individueel als in collectief, door lobby- en belangenactiviteiten, persoonlijk advies, producten en diensten, ledenvoordelen, informatie en inspiratie.

Reactie toevoegen

 
Lees ook
Veel aandacht voor vleesvervangers op de Horecava

Veel aandacht voor vleesvervangers op de Horecava

Van 13 tot en met 16 januari was de Amsterdamse RAI het toneel van de Horecava. Zo´n 75.000 ondernemers en dagjesmensen bezochten de RAI om de nieuwste trends en innovaties in de horecawereld te zien én te proeven. Voor veel slagers is het jaarlijkse horeca-evenement een inspirerend uitje.

Slagers kunnen zich inschrijven voor de Grote Grillworsttest 2020

Slagers kunnen zich inschrijven voor de Grote Grillworsttest 2020

Op 5 maart vindt de keuring van de Grote Grillworsttest plaats, de eerste KNS vakwedstrijd van 2020. Slagers kunnen zich hiervoor inschrijven bij de KNS. Vorig jaar won slager Gerard van de Weg van Topslagerij Van de Weg uit het Gelderse Oosterwolde deze wedstrijd.

De VAS is voorbij

De VAS is voorbij

De VAS is weer achter de rug. Als je het mij vraagt, een goede beurs, met prima vakwedstrijden en uitstekende winnaars. Een leuke beurs ook, die ondanks de locatie, toch Amsterdamse gezelligheid kende.