Slagers bieden consument bestel- en bezorgservice
Door het coronavirus verandert de consumentenbehoefte. Zo willen consumenten bijvoorbeeld minder lang in een winkel zijn. Veel slagers springen hier op in en bieden een bestel- en bezorgservice aan. Dat laat Koninklijke Nederlandse Slagers weten in een persbericht.
“Veel consumenten zien er tegenop om lang in te winkel te zijn, ondanks het feit dat er extra hygiëne maatregelen worden genomen"zegt Marian Lemsom, directeur Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS). "Daarom zie je dat veel slagers een bestelen bezorgservice starten. Bestellingen worden opgehaald waardoor de wachttijd en dus verblijfsduur in de winkel korter is, of boodschappen worden thuisbezorgd. De maatschappelijke en sociale functie van de slager wordt hiermee, zeker richting de oudere en minder mobiele consument, bevestigd. Consumenten gaan massaal voor boodschappen naar de supermarkten. Voor de spreiding van de koopstromen is het belangrijk dat consumenten weten dat slagers en de andere lokale versspecialisten open zijn maar ook online mogelijkheden bieden. Deze extra kanalen voor bestellen en bezorgen helpen consumenten in hun dagelijkse behoefte aan gezonde voeding te voorzien.”
Door de uitbreiding van de service helpen slagers de consumenten en generen daarnaast ook extra inkomsten. Veel slagers hebben te maken met omzetverlies door annuleringen van diverse cateringactiviteiten zoals hapjes, broodjes en buffetten. In de slagerijen worden extra hygiënemaatregelen genomen naast de richtlijnen van het RIVM. Zo wordt pinnen gestimuleerd, er is aandacht voor afstand en hoeveelheid klanten in de winkel. Het doen van bestellingen en daarmee korte wachttijden is hier ook een voorbeeld van.
Koninklijke Nederlandse Slagers
Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS) is de enige branchevereniging voor de ambachtelijke slager in Nederland. De KNS werkt aan een professionele en toekomstbestendige slagersbranche waarin de slager succesvol kan zijn als ondernemer, werkgever en vakman. De KNS ondersteunt haar leden, zowel individueel als in collectief, door lobby- en belangenactiviteiten, persoonlijk advies, producten en diensten, ledenvoordelen, informatie en inspiratie.
Reactie toevoegen
Dossiers
Meer over
Lees ook
Variëren met wokschotels
Van meerdere collega’s hoor ik dat kant-en-klare maaltijden al zorgen voor meer dan de helft van hun omzet. De slagerij wordt steeds meer een maaltijdwinkel. De consument wil kwaliteit en gemak en dat kunnen wij, als ambachtelijke slagers, bieden. Voor dit nummer heb ik een wokschotel gemaakt: eenvoudig te maken, presenteert mooi, een hoge winstmarge...
Smokey shoarmaspies
Epos inspireert de slager met verrassende recepten, zoals dit recept voor Smokey shoarmaspies.
‘Elke dag blij met mijn overstap naar de slagerij’
Annemarie Heikoop (20) was van plan om met kinderen te gaan werken na haar opleiding Sociaal Pedagogisch Werk (SPW). Haar bijbaantje bij Keurslagerij Beverdam in Rijssen gooide die plannen om. Annemarie vond het werk in de slagerij zo leuk dat ze er haar fulltimebaan van maakte en sinds september volgt ze ook een opleiding bij SVO vakopleiding food.