“Slagers kunnen hun expertise nog beter tonen”

8 juni 2020

Nu we aan huis gekluisterd zijn, biedt buiten eten een prettige afleiding. Zodra het even kan, gaat de barbecue aan. Nieuwe recepten en gerechten zijn daarbij zeer welkom. De slager kan helpen om origineel, lekker en voordelig te barbecueën en om daarbij een horeca-ervaring te evenaren. In het vierde deel van deze rondvraag krijgt Marissa van Berkel van Versgroothandel Foodimpuls het woord.

Versgroothandel Foodimpuls heeft vier huisbeurzen af moeten gelasten, vertelt Trade Marketing Manager Marissa van Berkel. “Misschien doen we ze dit najaar alsnog, als de situatie het toelaat. We willen veel vertellen, acties delen en noviteiten laten zien. Voor nu hebben we het anders opgelost. Via social media geven we veel tips. Begin april organiseerden we een E-beurs waarbij klanten online voordeel kregen met acties. Half april kregen onze klanten een speciale editie van ons eigen blad Impuls! in de bus. Daarin staan de noviteiten die we anders live zouden laten zien. Een van de noviteiten is het nieuwe barbecueconcept ‘Chef’s BBQ selection’, speciaal voor versspecialisten. Het is ontstaan vanuit de gedachte dat consumenten gemak en genieten willen combineren. Lekker vers, zonder alle voorbereidingen. Dat betekent dat slagers hun expertise nog beter kunnen laten zien. We hebben speciaal voor dit concept een uitgebreid receptenmagazine ontwikkeld zodat onze klanten er direct mee aan de slag kunnen. Zo kunnen ze allerlei verschillende barbecuegerechten maken in handige schaaltjes voor twee à drie personen. Vlees, vis, groenten, aardappeltjes, van alles wat. Je kunt er eindeloos mee variëren en de klant kan naar eigen wens zijn ideale barbecue samenstellen. De schaaltjes kunnen direct op de barbecue en met slecht weer ook gewoon in de oven. Met een sticker op de schaaltjes kan de slager bereidingstijd en temperatuur aangeven. Wellicht dat veel consumenten het nu uitproberen met het eigen gezin en na de coronacrisis de goede ervaringen gaan delen in grotere groepen. We hebben er maaltijdsalades bij en zelfs mooi Italiaans bier. Natuurlijk leveren we ook de grotere delen vlees zoals Angus Pure, boerderijkip en verse spiesen. Het is een compleet pakket met als rode draad ‘gemak en genieten’.”

Foodimpuls is een samenwerkingsverband van de groothandels Haarsma en Booijman. Het bedrijf levert, ook tijdens de coronacrisis, landelijk vanuit Heerenveen, Raalte en Zaltbommel. Daarnaast bestellen steeds meer klanten online bij Foodimpuls. Volgens van Berkel vanwege het gemak, de snelheid en de uitgebreide informatievoorziening. Foodimpuls voert, naast een flink aantal bekende merken, het private label F1er (spreek uit als ‘fier’). Daarmee laat Foodimpuls zien ook trots te zijn op het basisassortiment.

Dit is deel 4 van de rondvraag met het thema barbecue. Lees hier deel 1deel 2 en deel 3 terug. Abonnees van Vlees+ lezen de complete rondvraag online of in Vlees+ 3-2020. Nog geen abonnee? Sluit dan nu een abonnement af op Vlees+ en betaal het eerste jaar slechts € 49,99 excl btw!

Altijd op de hoogte blijven?