Spareribs Trophy 2018 voor Slagerij van Tilburg

26 juni 2018

De Spareribs Trophy 2018 gaat naar Slagerij van Tilburg uit Sliedrecht. Slager John van Tilburg kreeg op 25 juni de prijs uit handen van juryvoorzitter Jord Althuizen tijdens het KNS Inspiratiecongres. De tweede plaats ging naar Keurslagerij Marco van Strien uit ’s Gravenmoer. De derde plaats was voor Keurslager Beverdam uit Rijssen.

Slagerij van Tilburg

De winnaar was ontzettend blij met de prijs: "We hebben wel eens eerder in de finale gestaan maar nog nooit gewonnen. We zijn dan ook super trots, dat we onszelf voor het eerst winnaar van de Spareribs Trophy mogen noemen. Onze sparerib is een puur ambachtelijk product en daardoor zeer geliefd bij onze klanten. Deze prijs is een bekroning op ons werk!”

De jury noemde de spareribs van Slagerij van Tilburg perfect: “Deze ribs hebben een goede smaak en heerlijke bite. Een product dat ongetwijfeld zeer geliefd is bij de consument. Met het oog op het barbecueseizoen zijn dit spareribs om voor om te rijden.” De jury lette op geur, smaak, samenstelling en bewerking. Dit jaar bestond de vakjury uit: slager Peter van den Broek uit Den Haag, Onderwijsmanager SVO vakopleiding food Rinus de Rijder en voorzitter Jord Althuizen.

Tijdens de feestelijke uitreiking ontvingen alle finalisten een beker en hun oorkonde. De overige finalisten kregen een eervolle vermelding. Dit waren: De Ambachtelijke Dorpsslagerij uit Amersfoort, Vleeschmeester uit Hendrik Ido Ambacht, Keurslagerij Muilwijk uit Ameide, Keurslagerij Koen van Vugt uit Drunen, Keurslager Horst uit Epe, Keurslager Hermanussen uit Overasselt en Slagerij Beerens uit Eindhoven.

Binnenhof Barbecue

Tijdens de Binnenhof Barbecue in Den Haag op donderdag 5 juli worden de winnende spareribs van Slagerij van Tilburg ook geserveerd. Deze barbecue vindt plaats op de laatste vergaderdag van het parlementaire seizoen. De barbecue wordt georganiseerd door de Centrale Organisatie voor de Vleessector (COV) en de Vereniging van de Nederlandse Pluimvee Verwerkende Industrie (NEPLUVI). De Koninklijke Nederlandse Slagers levert met deze ambachtelijke slagers-spareribs een bijdrage aan dit evenement.

Inspiratiecongres

De uitreiking van de Spareribs Trophy was het slotstuk van het KNS-inspiratiecongres bij het idyllische InnStyle in Maarsen. Marketingstrateeg Paul Moers hield een inspirerend betoog over het belang van een goede marketing door slagers. 'Maak je klant blij'was de titel van zijn presentatie. In een uur nam hij de ruim 250 aanwezigen mee in de wereld van productpromotie en consumentenvertrouwen. "Op prijs zullen jullie het nooit winnen van de supermarkt, maar je kunt je wel onderscheiden, met topkwaliteit en goede service."

Jord Althuizen, hoofd van de jury en BBQ-expert vertelde over de huidige bbq-trends als de Zuid-Afrikaanse braai en Latino bbq. "Zorg dat je als ondernemer het hele pakket aanbiedt, niet alleen het vlees, maar ook de barbecue, brood, kruiden, sauzen, etc. En geef workshops ter inspiratie."

Altijd op de hoogte blijven?