Steeds meer waardering voor Nederlands vlees

23 september 2016

Consumenten geven steeds meer voorkeur aan maatschappelijk verantwoord geproduceerd vlees. Een ruime meerderheid (60 procent) van de consumenten vindt Nederlands vlees van uitstekende kwaliteit, zo blijkt uit onderzoek van marktonderzoeksbureau Gfk onder ruim 2.500 huishoudens.

Herkomst belangrijke rol

Herkomst speelt al een tijdje een belangrijke rol bij de aankoop van vlees en zal naar verwachting in de toekomst nog relevanter worden. Consumenten willen ook steeds vaker meer betalen voor vlees uit Nederland.

Uit het onderzoek blijkt een meerderheid van de ondervraagden vlees een belangrijk onderdeel van hun voeding te vinden. Maar het is niet meer voor iedereen een vanzelfsprekendheid om het (bijna) dagelijks op het menu te zetten.

Kwaliteit

Als de consument kiest voor vlees, kiest ze steeds vaker voor kwaliteit. In de ogen van de consument staan biologisch vlees en vlees met een welzijnskeurmerk garant voor kwaliteit. Deze groeien in populariteit en mensen zouden bereid zijn om hier meer voor te betalen.

Altijd op de hoogte blijven?