Stegeman brengt nieuwe lijn uit: Vollof

Stegeman Vollof

Stegeman heeft een reeks nieuwe producten op de markt gebracht; Vollof. Deze lijn bestaat uit vleeswaren die zijn verrijkt met groenten.

De hybride vleeswarenproducten die al op de markt waren, vielen afgelopen jaren niet goed in de smaak bij de consument. “Dit komt omdat deze producten een smaak, geur en kleur hadden die duidelijk afweek van die van reguliere vleesproducten en vleeswaren. En wat de Nederlandse consument niet kent of niet lekker vindt, dat eet hij niet. Daarom hebben we bij de ontwikkeling van Stegeman Vollof de smaak, geur en kleur van onze reguliere vleeswaren als uitgangspunt gebruikt. Op de nieuwe verpakkingen communiceren we de vleeswaren bewust niet als hybride producten. We vermelden hierop nadrukkelijk dat ze zijn verrijkt met 30% groenten.”, aldus Theo Toering, brand lead manager van Stegeman tegen de Levensmiddelenkrant.

Nauwelijks verschil

De met groenten verrijkte vleeswaren van Stegeman zijn volgens de consumenten nauwelijks te onderscheiden van de reguliere vleeswaren, aldus Toering. De vleeswaren van Vollof bevatten 30 procent groenten en hierdoor 65 procent minder vet. Omdat Stegeman geen concessies wilde doen aan de voor consumenten vertrouwde smaak en kwaliteit van vleeswaren, zijn ze anderhalf jaar bezig geweest om de smaak zo dicht mogelijk in de buurt te laten komen van reguliere vleeswaren.

Geen vega

Stegeman heeft bewust besloten geen volledig vegetarische vleeswaren op de markt te brengen. Volgens Toering zijn volledig vegetarische producten niet vanzelfsprekend gezonder dan vlees op basis van dierlijke eiwitten: “Vaak worden er veel suiker en zout toegevoegd om vegaproducten een uitgesproken smaak te geven.”, zegt hij. “Met een combinatie van knolselderij en koolrabi slaagden we er onder meer in om het gehakt, de boterhamworst, de Gelderse gekookte worst en de grillworst onder het Stegeman Vollof-label net zo lekker te laten smaken als de reguliere Stegeman-varianten.”

Foto: Facebook Stegeman

Reactie toevoegen

 
Dossiers
Lees ook
Nieuwe winkelformule Traiteurslager

Nieuwe winkelformule Traiteurslager

Bens Verspromotie introduceert een nieuwe winkelformule voor slagers, Traiteurslager. De formule geeft ondersteuning bij promotie, presentatie en receptvariatie.

Bufferglucose alternatief voor e-nummers

Bufferglucose alternatief voor e-nummers

Om veiliger en gezondere producten te maken, heeft PH Liquid Belgium een Bufferglucose Syrup ontwikkeld, die als vervanger kan dienen voor de meeste e-nummers. Aan de ontwikkeling is jarenlang onderzoek verricht.

Oprichting Vereniging Worstmakende Ambachtelijke Slagers

Oprichting Vereniging Worstmakende Ambachtelijke Slagers

Negen collega-slagers richtten vanuit de gezamenlijke liefde voor het slagersvak en voor producten met een hoge kwaliteit de Vereniging Worstmakende Ambachtelijke Slagers op. Deze nieuwe vereniging presenteerde zich voor het eerst tijdens de Slavakto op 5 en 6 november. Met de Vereniging Worstmakende Ambachtelijke Slagers willen de oprichters...