‘Traditionele gerechten zijn nog altijd populair’

23 september 2020 Xandra Veltman

De consument gaat niet meer alleen naar de slager voor kwalitatief vlees en vakkennis. Steeds vaker bezoekt hij de slagerij voor een complete maaltijd. Een kansrijke groeimarkt. Vandaag het vierde en laatste deel van de rondvraag 'Verse maaltijd van de slager' met Interkring Vers.

Het private label Königshof van Interkring Vers omvat een brede selectie aan delicatessen. Daaronder vallen vooral salades, maar ook enkele snackgerechten en kruidenboters. De salades variëren van brood- en toastsalades tot complete maaltijdsalades. Het zijn allemaal producten die passen bij de vijf verschillende partijen die samen Interkring Vers vormen: van oorsprong groothandels in vleeswaren met inmiddels een veel uitgebreider assortiment. “Königshof salades zijn onmisbaar in ieder assortiment”, zegt office manager Jeroen Wolters. “Onze groothandels hebben - vaak zelf - verschillende concepten opgezet om slagers te helpen bij het samenstellen van maaltijden. Dat doen zij aan de hand van eigentijdse ideeën en goede recepten. Dat kan beginnen bij bepaalde kruiden, bij de wens om een vegetarische maaltijd te maken of bij de vraag van de klant. Er zijn steeds weer nieuwe aanleidingen om een maaltijdidee uit te werken.”

“Onze leden werken met aangepaste recepturen en logistiek. We werken samen met leveranciers die ook creatief zijn. Zo ontstaat een grote diversiteit aan warme en koude maaltijden.” Hoewel consumenten graag iets uitproberen, zijn de traditionelere gerechten nog altijd het populairst. Anders dan de meer trendy producten, zijn de maaltijdsalades van Königshof bedoeld om een langere periode mee te gaan. Betrouwbaarheid is voor veel consumenten ook een belangrijke factor. Wolters: “Het zijn meer basisgerechten. We ontwikkelen voortdurend, maar richten ons daarbij in eerste instantie op de grondstoffen. Minder zout en suiker, waar mogelijk diervriendelijk en MVO-geproduceerd. Onder het private label van Interkring worden meerdere maaltijden geproduceerd met als koploper de lasagne. Slagers kunnen kiezen of ze de complete maaltijden willen inkopen of de losse ingrediënten. Wij leveren alle maaltijdcomponenten, inclusief vers vlees.”

Dit is het laatste deel van deze rondvraag. Lees hier deel 1deel 2 en deel 3 terug. Abonnees van Vlees+ lezen de complete rondvraag online of in Vlees+ 4/5-2019. Nog geen abonnee? Sluit dan nu een abonnement af op Vlees+ en betaal het eerste jaar slechts € 49,99 excl btw. 

Altijd op de hoogte blijven?