Unox brengt chipolataworstjes met groente op de markt

Unox Chipolata Visual_klein

Unox brengt chipolataworstjes gemaakt met vlees én groente op de markt. De worstjes komen in de koeling van de supermarkt te liggen. De introductie is onderdeel van de ambitie van Unox om het assortiment toekomstbestendiger te maken met minder dierlijk vlees en meer groente.

Met de nieuwe worstjes richt Unox zich op Nederlanders die minder vlees willen eten. In de nieuwe chipolataworstjes is 30 procent van het vlees vervangen door bijvoorbeeld kidneybonen & paprika of rode biet & appel. 

Green Protein Alliance

 

De Green Protein Alliance zet zich samen met verschillende merken en bedrijven, waaronder Unox, in om Nederlanders te helpen om vaker voor plantaardige voeding te kiezen. "Op dit moment eten Nederlanders met zo’n 3 kilogram dierlijke eiwitrijke producten per week, bijna 25% meer dierlijke eiwitten dan nodig is voor een gebalanceerde voeding. De verhouding tussen dierlijke en plantaardige eiwitten in ons voedselpatroon is uit balans. Een 50/50 verhouding tussen dierlijke en plantaardige eiwitten is beter voor onze gezondheid en voor de planeet", zo stelt Green Protein Alliance. 

“Unox neemt zijn rol hierin serieus door de hoeveelheid vlees in zijn producten te verminderen en groente toe te voegen. De nieuwe chipolata worstjes zijn daarvan een goed voorbeeld”, aldus Maud Meeùs, Marketing Unox. “Omdat Unox jaarlijks gemiddeld bij 8 van de 10 huishoudens onderdeel is van de maaltijd kan het op grote schaal een positieve impact maken op de evolutie van de Nederlandse keuken. Deze introductie geeft dan ook invulling aan onze ambities om beter, minder of geen vlees én meer groente te eten.”

Future Foods-strategie

De commitments van Unox zijn onderdeel van Unilever’s Future Foods-strategie. Future Foods markeert niet alleen de toezegging om het foods-portfolio te verbeteren, het is ook de belofte om te helpen om het wereldwijde voedselsysteem te transformeren. Het doel is om iedereen toegang te geven tot gezond en betaalbaar voedsel dat goed is voor de planeet.

 

Reactie toevoegen

 
Dossiers
Lees ook
2021

2021

Af en toe heb je van die momenten dat je jezelf opeens met een soort schok realiseert dat de tijd vliegt. Welnu, dat had ik afgelopen week. Ik was op dinsdagochtend boerenkool aan het inscheppen (jawel, dat staat er echt) en toen bedacht ik me dat ik veertig jaar geleden op dinsdagochtend drie koeien moest uitbenen.

Trend biedt kansen en elke slager reageert er anders op

Trend biedt kansen en elke slager reageert er anders op

Wat worden de trends van 2021? En in hoeverre maakt de slager gebruik van trends in de branche? Terwijl de een zich volledig stort op nieuwe smaken, digitale mogelijkheden en een bezorgservice, profileert de ander zich door dat juist níet te doen.

Foodtrends in de slagerij

Foodtrends in de slagerij

Slager Josja Haagsma en foodtrendwatcher Marielle Bordewijk zien een aantal specifieke producttrends in de slagerij.