VanDrie Group presenteert zich op Internationale Grüne Woche

23 januari 2020

In Berlijn vindt tot en met 26 januari de 94e editie van de Internationale Grüne Woche plaats. VanDrie Group presenteert zich in het Holland Paviljoen. Op 17 januari opende Minister Carola Schouten dit paviljoen samen met haar Duitse collega Julia Klöckner. De bezoekers kregen van VanDrie Group een ontbijt van kalfsvlees.

De Internationale Grüne Woche is een consumentenbeurs waar internationale exposanten uit de levensmiddelenindustrie en de land- en tuinbouw hun laatste innovaties tonen. VanDrie Group staat in het Holland Paviljoen. Tussen de tulpen en de Goudse Kaas presenteren zij hun kalfsvlees, een belangrijk product voor de Duitse markt.

Kringlooplandbouw

Het thema van de beurs is dit jaar ‘Plant your future’. Minister Schouten maakt zich in dat kader sterk voor de duurzame kringlooplandbouw. Hierbij worden reststromen ingezet en wordt er niets verspild. De Nederlandse kalverindustrie gebruikt reststromen uit de zuivel en de voedingsindustrie. Ook bij het verwerken van de kalveren ontstaan er reststromen die ergens anders voor gebruikt worden. Het vel wordt verwerkt tot leer, en ook voor medicatie, diervoeding en verzorgingsmiddelen worden delen van het kalf gebruikt die niet geschikt zijn voor de menselijke consumptie.

Duitse markt

De Duitse markt is een groeiende exportmarkten voor de VanDrie Group. De campagne in Duitsland richt zich duurzaamheid en de veelzijdigheid van kalfsvlees. Met zelfontwikkelde recepten en bijzondere bereidingswijzen creëert VanDrie Group aandacht voor minder bekende delen van het kalf. Dit past bij de ambitie van het bedrijf om zo min mogelijk te verspillen. Op de beurs laat VanDrie Group de bezoekers kennis maken met dry-aged kalfsvlees canapé.

 

Altijd op de hoogte blijven?