VanDrie Group wil afzet vergroten in het Midden-Oosten

VanDrie

Onder leiding van Eurocommissaris van Landbouw en Plattelandsontwikkeling, Phil Hogan, brengt een handelsdelegatie vanuit de Europese Unie (EU) een officieel bezoek aan Saudi Arabië. Henny Swinkels (Director Corporate Affairs) vertegenwoordigt de VanDrie Group tijdens de reis. De agro- en foodhandelsdelegatie bestaat uit 50 vertegenwoordigers van bedrijven uit 19 Europese landen.

Het inwonersaantal van Saudi Arabië groeit snel en de relatieve hoge inkomens maken de Saudische markt aantrekkelijk voor Europese agri- en foodproducenten. Het bezoek moet de samenwerking tussen de EU en Saudi Arabië versterken op het gebied van landbouw, met oog op de verdere ontwikkeling van bilaterale handel in agri- en foodproducten.

Henny Swinkels: “We handelen al jaren met onze Saudische partners. Kalfsvlees past perfect binnen de wensen van de Saudische gemeenschap. Voedselveiligheid, traceerbaarheid, leveringszekerheid en kwaliteit zijn de vereisten. Wij kunnen daaraan voldoen.” Hij vervolgt: “Het bezoek biedt een goede kans om de handelsrelaties die we hebben te versterken. Onze ambitie is om de afzet in Saudi-Arabië en aanpalende landen te vergroten.”

Reactie toevoegen

 
Lees ook
Eerste Nederlandse kalfsvlees onderweg naar China

Eerste Nederlandse kalfsvlees onderweg naar China

Na ruim 17 jaar onderhandelen is de Chinese markt eindelijk geopend voor Nederlands kalfsvlees. De dochterorganisatie van de VanDrie Group, Ekro, heeft als eerste Europese kalverslachterij goedkeuring gekregen om kalfsvleesproducten naar China te mogen exporteren. Deze week wordt de eerste bestelling naar China verscheept, aldus VanDrie Group. Lange...

Chinezen gaan Hollands kalfsvlees eten

Chinezen gaan Hollands kalfsvlees eten

Het kostte 15 jaar onderhandelen. Zo lang duurde het voor de Nederlandse kalfsvleessector toegang kon verwerven tot de Chinese markt. "We wachten op inspectie door de Chinezen van onze bedrijven in Nederland," zegt directeur Henny Swinkels van VanDrie Group in het FD. "Daarna kan het snel gaan. We beginnen met kalfsvlees, maar willen later...

COV promoot kalfsvlees in Noord-Amerika

COV promoot kalfsvlees in Noord-Amerika

De Centrale Organisatie voor de Vleessector (COV) is begonnen met de promotie van Nederlands Kalfsvlees buiten Europa. Samen met communicatiebureau Sopexa en de COV-leden werd de campagne Trusted Veal ontwikkeld. Deelname aan beurzen vormt hierbij de basis. In Noord-Amerika startte de campagne met een stand op SIAL Canada Montreal. De stand van Trusted...