Veel inspiratie op de eerste dag van VIP 2019

VIP 2019

Gisteren, 1 april, ging de vijfde editie van het Vers Inspiratie Platform (VIP 2019) van start. Bezoekers trokken in de drie hallen van Expo Houten langs de vele exposanten, het BBQ-plein, de Markt van de Toekomst en bezochten de verschillende workshops.

De exposanten in Hal 1 richtten zich vooral op de slager, maar vanwege het brede aanbod ook inspirerend voor andere versspecialisten. Denk aan de bekende smaakmakers Degens, Verstegen Spices & Sauces, AVO en Epos. Of groothandels zoals Delmo. Zij presenteren de verbeterde saté-maker, waarmee slagers gemakkelijk in een keer 49 satéstokjes kunnen maken. De bereide stokjes met kip vinden gretig aftrek bij de bezoekers.

Ook Emondt KMI staat op de beurs met de duurzame toonbanken die sinds afgelopen jaar op de markt zijn. Het bedrijf levert niet alleen vitrines en koelmeubels. Het bedrijf regelt de hele klimatisering in de winkel. En alles zo duurzaam mogelijk. Zo is Emondt KMI ook bezig met installaties voor het terugwinnen van warmte.

Thuis lekker eten is het nieuwe maaltijdenconcept van Boonstra Verswaren. Het uitgangspunt van deze maaltijden zijn vers en lekker. De maaltijden worden pas bereid nadat de klant ze heeft besteld en bevatten zo weinig mogelijk additieven en zijn daardoor beperkt houdbaar. Er zijn zo'n 180 verschillende smaken en het is mogelijk voor de slager om zijn eigen vlees toe te voegen.

In Hal 2 worden de hele middag en avond workshops en presentaties gegeven. Zoals de College Tour, een geur en smaaktest en de presentatie van Carin Frijters, mogelijk gemaakt door Vismagazine en Vlees+. Ook De Markt van Morgen presenteert zich. De Markt van Morgen is een initiatief van CVAH om markten anders in te richten en deze te verzelfstandigen. Ofwel de ondernemers organiseren de markt zelf en de gemeente faciliteert hen daarin. Er wordt hoe dit proces verloopt, hoe de online media gebruikt kunnen worden en tot slot komt marktmanager Bert Berg aan het woord. Hij gelooft dat voor het verzelfstandigen van de markt een goede toekomstvisie noodzakelijk is.

In Vismagazine 3-2019 komt een uitgebreid verslag over VIP 2019. Nog geen abonnee? Vraag dan hier twee gratis proefnummers aan.

 

Reactie toevoegen

 
Lees ook
Ondernemen in versmarkt Fresh!

Ondernemen in versmarkt Fresh!

In Leidschendam verrijst op dit moment een luxe, Amerikaans-geïnspireerd winkelcentrum op de plaats van winkelcentrum Leidsenhage. De winkels van de versmarkt Fresh! zijn al enige tijd open. Een van deze verswinkels is Slagerij Christiaanse. Hoe is het om te ondernemen in een modern winkelcentrum, met een groot aantal verswinkeliers dicht bij elkaar?

Hoe veilig is de website van de slager?

Hoe veilig is de website van de slager?

Online veiligheid wordt steeds belangrijker vanwege de vele hackers en internetcriminelen. Dit geldt met name voor websites waar bezoekers hun persoonlijke gegevens achterlaten. Hoe zit het met de beveiliging van de website van slagers?

De passie van Dario Cecchini

De passie van Dario Cecchini

De worstmakers van Brandt & Levie leerden het vak van de Italiaanse slager Dario Cecchine. Onlangs was hij in Nederland voor een lunch bij Brandt & Levie met zo'n vijftig slagers. Onder het genot van porchetta, één van Dario’s specialiteiten, spraken de slagers over de toekomst.