Versmarkt Fresh! geopend in Mall of the Netherlands

Fresh!

Het eerste gedeelte van de toekomstige ‘Mall of the Netherlands’ is geopend: Fresh! Deze versmarkt biedt consumenten een mix aan winkels en speciaalzaken. Consumenten kunnen bij Fresh! terecht voor hun dagelijkse boodschappen, maar er zijn ook een aantal ‘local heroes’ met ambachtelijke en gevestigde merken in het winkelcentrum te vinden.

Kijkje in de keuken

Met Fresh! biedt de Mall of the Netherlands een 2500 m2 grote koop- en eetmarkt voor levensmiddelen, waar lokale highstreet-concepten en activiteiten rondom gastronomie gecombineerd worden. Fresh! heeft een verzameling van negen kiosken en eenentwintig verswinkels met een breed aanbod van lokale producten. In Fresh! zitten onder andere vestigingen van Henk Kraan Visspecialiteiten, Slagerij Christiaanse, Bij Robèrt, Wah Nam Hong Asian Market, Victor Russo’s Osteria, Jabugo Bar Iberico, Toko Bali en Itosshii Sushi. Het concept van de versmarkt is dat consumenten een kijkje kunnen nemen in de keuken van de speciaalzaken en zo de ambachtslieden live aan het werk kunnen zien.

Mall of the Netherlands

De volledige Mall of the Netherlands moet van het verouderde winkelcentrum Leidsenhage een internationaal retail-icoon maken. Er komen flagship stores van topmerken, winkels van lokale ondernemers en allerlei horecaconcepten in. Ook komt er, naast de versmarkt Fresh!, onder andere een bioscoop met tien zalen en een boetiekgebied: The Gallery.

Het wordt een compleet overdekt gebouw met een vloeroppervlak van 117.000 m2. Dit oppervlak wordt aangeboden door Unibail-Rodamco-Westfield: een grote internationale ontwikkelaar en exploitant van winkelbestemmingen. “Wij zijn ontzettend blij met deze mijlpaal. Fresh! vormt, met het divers en kwalitatief versaanbod, een belangrijke bestemming binnen de toekomstige Mall of the Netherlands” aldus Teun Koek, Projectdirector vanuit Unibail-Rodamco-Westfield. Volgens de planning opent het volledige winkelcentrum in 2020.

Foto: Mike van Bemmelen

Reactie toevoegen