Vierde editie Nationale Week Zonder Vlees

Week zonder vlees

De vierde editie van de Nationale Week Zonder Vlees vindt plaats van 8 tot en met 14 maart 2021. Het doel van deze week is om consumenten kennis te laten maken met vegetarisch eten.

Aan de editie van 2020 deden 2,4 miljoen Nederlanders mee. Supermarkten zagen tijdens deze week een toename in de verkoop van vleesvervangers. Ze verkochten 200,4 procent meer vleesvervangers ten opzichte van een gemiddelde week.

De Nationale Week Zonder Vlees heeft bijna 60 partners uit de voedingsindustrie. Bijvoorbeeld grote supermarkten, HAK, Unox en Verstegen Spices & Sauces. Daarnaast steunt Marcel Beukeboom, Klimaatgezant van het Koninkrijk der Nederlanden, de campagne.

Reactie toevoegen

 
Lees ook
Europese commissie wil verbod op vleesnamen voor vegetarische producten

Europese commissie wil verbod op vleesnamen voor vegetarische producten

Een vegetarische hamburger of vegaworst. Als het aan de Landbouwcommissie van het Europees Parlement ligt zijn deze benamingen binnenkort verleden tijd. In de commissie werd het verbod op vleesnamen voor vegetarische producten met een ruime meerderheid aangenomen.

Vion overweegt vegetarische producten

Vion overweegt vegetarische producten

Vion, één van de grootste vleesproducenten van Europa, overweegt ook vleesvervangers op de Nederlandse markt te brengen. Dat bevestigen bestuursvoorzitter Ronald Lotgerink en financieel directeur John Morssink van Vion in Het Financieele Dagblad.

Fairbeleg brengt vegetarisch broodbeleg op de markt

Fairbeleg brengt vegetarisch broodbeleg op de markt

Juli 2018 lanceerde Offerman het nieuwe merk Fairbeleg met een assortiment van vleeswaren, kaas en smeerbaar broodbeleg in portieverpakking. Hier wordt nu vegetarische filet americain aan toegevoegd.  De vegetarische filet americain is gemaakt op basis van zuivel. De smaak en bite is volgens de makers vergelijkbaar met de vleesvariant....