Vijf ‘half vlees half groente’-producten te koop bij supermarkt

14 januari 2020

Fiftyfifty stond dit najaar al in de top tien bij de Anuga Taste Innovation Show; de grootste foodbeurs ter wereld. Fiftyfifty bestaat uit vijftig procent vlees en vijftig procent groente. Deze producten liggen in het vleesschap bij Albert Heijn en zijn vanaf januari 2020 als burger, schnitzel, worstje, cheesewrap en boon-stam verkrijgbaar.

Het hybride versassortiment van FiftyFifty is ontwikkeld door Diviande B.V. in samenwerking met Jan Zandbergen B.V. In De producten van FiftyFifty hebben een 50% vlees en 50% groente verhouding. Op deze manier wordt de helft minder vlees geconsumeerd dan bij gewone vleesproducten zonder veel te verliezen op smaak, structuur en de bijhorende gezonde voedingsstoffen. In totaal zijn er 15 verschillende groentes gebruikt verdeeld over het gehele assortiment. De verpakkingen bestaan uit 80% minder plastic dan gemiddeld en zijn geheel te recyclen.

Assortiment  
Laurens Zandbergen, manager marketing: “Het idee van FiftyFifty is ontstaan door te luisteren naar de steeds bewuster wordende consument die minder vlees wil eten, ofwel voor het milieu en dierenwelzijn, ofwel voor de gezondheid. Deze groep vind de stap naar geen vlees te groot, maar is wel bereid te minderen. Met producten van FiftyFifty kan men de vleesconsumptie met 50% verlagen in een maaltijd. Het resultaat is een duurzamer en nog steeds smakelijk product. Met FiftyFifty willen we in zijn geheel bijdragen aan verduurzaming.” Er zijn vijf verschillende varianten van FiftyFifty verkrijgbaar bij Albert Heijn en worden verkocht vanaf € 1,49 per stuk.

Kijk voor meer informatie op  www.fiftyfifty.nl

Altijd op de hoogte blijven?