Vleessector moet positieve ontwikkelingen actief delen

20 november 2017

Een positief tegengeluid van dierenwelzijnsontwikkelingen in de vleessector en vleesverwerkende bedrijven mag meer gedeeld worden met de buitenwereld. Volgens Marc Jansen, directeur van supermarktkoepel CBL is het goed om ngo's hiermee te verassen, zodat zij zelf het schaamrood op de kaken krijgen.

De vleesindustrie ligt regelmatig onder vuur van organisaties als Wakker Dier en Varkens in Nood. Deze campagnes zijn tegen het houden van vee en vleesconsumptie en brengen dit overtuigend in het nieuws.

'Het thema dierenwelzijn is actueel en dit is opgepakt door de industrie onder druk van de overheid, maar grotendeels hebben de industrie en de supermarktbranche het ook zelf opgepakt. Ondanks de positieve ontwikkelingen blijven organisaties actie voeren', aldus Jansen.

Kritisch blijven op dierenwelzijnsontwikkelingen is van belang, maar ook de verbeteringen mogen gedeeld worden met de buitenwereld.

Altijd op de hoogte blijven?