Wat voor versondernemer ben jij?

Slagerij Veltman Burgum

Tijdens het VIP-event hield Carin Frijters de presentatie 'De ondernemende verswinkel'. In haar presentatie nam Carin haar toehoorders mee in de mogelijkheden die je als verswinkel hebt om in te spelen op ontwikkelingen van vandaag de dag. Volgens Carin zijn er vier identiteiten waar je als versondernemer voor kunt kiezen.

1. Maximaal gemak
Wil je maximaal gemak gaan bieden? Zorg dan dat je klanten in je winkel makkelijk de weg vinden. Maar ook: laat jongere generaties zien hoe ze iets moeten klaarmaken en spring in op momenten als stress rondom feestdagen.

2. Bewust en gezond
Een tweede optie is 'bewust en gezond'. Wil je hiervoor gaan, biedt je klant dan informatie over voedingswaarden en vitaminen. Op de kaartjes waar nu vaak alleen product en prijs staan, kun je meer informatie kwijt.

3. Transparant
Het bovenstaande geldt eigenlijk voor de optie ‘transparant’. Daar kun je ook ‘keuzehulp’ bij aanbieden: van welke smaken houdt de klant en welke producten heb je dan voor hem of haar?

4. Inspirator
En tot slot de vierde optie. Een versondernemer kan er voor kiezen om een ‘inspirator’ te zijn. Inspireer je klanten, door je eigen passie en liefde voor het vak, om met jouw producten aan de slag te gaan.

Carin Frijters

Carin Frijters_VIP 2019_foto: Koos Groenewold

Carin Frijters is de oprichter van retailadviesbureau CF retail en auteur van de retailbijbel Prikkel de Koopknop en het praktische vervolg RetailTheater. Haar hele werkzame leven is ze al werkzaam in de retail. Ze inspireert niet alleen, maar bouwt ook samen met retailers aan onderscheidende winkelconcepten. CF retail helpt bij de (strategische) ontwikkeling of leidt met haar landelijke netwerk van specialisten het project van begin tot eind in goede banen. Daarnaast geeft ze lezingen, trainingen en een mastercourse over retail- en consumententrends en de praktische vertaling ervan naar de winkelvloer. 

Reactie toevoegen

 
Lees ook
Schaamte

Schaamte

Vliegschaamte, meer-dan -twee-kinderenschaamte, plasticschaamte en vooral niet te vergeten... vleesschaamte. Over een paar jaar loopt de consument als een dief in de nacht door de supermarkt met z’n pondje gehakt, heimelijk verstopt onder een paar forse rollen toiletpaper, hopende dat hij of zij niet gezien wordt! ­

Later als ik groot ben dan word ik... slager!

Later als ik groot ben dan word ik... slager!

Op 12 oktober start het nieuwe seizoen van 'Later als ik groot ben...' Als opwarmertje voor seizoen 3 brengt Studio Hoge Heren de afleveringen van seizoen 2 onder de aandacht. In een van deze afleveringen staat de tienjarige Kees centraal. Hij wil later graag slager worden.

Inschrijving voor VAS-wedstrijd 2019 geopend

Inschrijving voor VAS-wedstrijd 2019 geopend

In november is het weer tijd voor de VAS-beurs in Amsterdam. De slagersvakwedstrijden zijn een belangrijk onderdeel van deze beurs. Slagers kunnen zich nu online inschrijven voor deze wedstrijden. Op 5 november worden de prijzen van de wedstrijden weer uitgereikt.