Zandbergen brengt Beyond Meat op de Europese Markt

EVMI_Zandbergen Beyond MEat

Zandbergen World’s Finest Meat gaat Beyond Meat vertegenwoordigen in Europa. De Californische start-up Beyond Meat wordt gezien als leider op het gebied van plantaardig vlees. Het bedrijf wil nu uitbreiden naar Europa en ziet in Zandbergen de ideale partner.

Vanaf juli is de Beyond Burger verkrijgbaar voor foodservice klanten van Zandbergen in Europa, met uitzondering van Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. De Beyond burger is volgens Zandbergen de "eerste, op planten gebaseerde burger die eruit ziet, bakt en smaakt als vlees." In de Amerikaanse supermarkten ligt deze burger in het schap met vers vlees.

“Als familiebedrijf is het ons streven om een lange termijn relatie met onze klanten en leveranciers te creëren en te behouden. Als wij onze leidende rol in de vleesindustrie willen handhaven, zullen wij moeten anticiperen op het veranderende consumptiepatroon van de consument,” legt Joris Zandbergen uit. “Wij zien op de lange termijn voor ons een toekomst weggelegd als leverancier die zich bezighoudt met de eiwitbehoefte van consumenten, in plaats van alleen actief te zijn als vleesleverancier.”

Adriaan Figee, CCO van Zandbergen World’s Finest Meat voegt daaraan toe: “Met Beyond Meat hebben wij een innovatieve partner gevonden wiens producten revolutionair zijn. Voor consumenten die op zoek zijn naar diverse proteïne mogelijkheden is Beyond Meat de oplossing. Wij geloven sterk in hun producten. Omdat deze producten lijken op en smaken als vlees, is het ook een zeer goede optie voor flexiariërs.”

Beyond Meat vervangt de dierlijke proteïnen in ons voedsel met plantaardige. Op deze manier wil de start-up een positieve impact hebben op vier groeiende wereldwijde problemen. Dit zijn volksgezondheid, milieu, natuurlijke hulpbronnen en dierenwelzijn. De producten van Beyond Meat zijn beschikbaar in meer dan 27.000 supermarkten en restaurants in de Verenigde Staten, evenals in Hong Kong en Australië. Onder andere Bill Gates, Leonardo DiCaprio en multinational Tyson Foods investeerden in het bedrijf.

Reactie toevoegen

 
Lees ook
Seminar Plantaardig en vlees, scheiden of combineren

Seminar Plantaardig en vlees, scheiden of combineren

Stichting Expertisecentrum Slagersambacht organiseert op 4 februari het seminar 'Plantaardig en vlees, scheiden of combineren'. Dit seminar haakt in op de actuele discussie over vlees. Is de discussie terecht en hoe kan de sector daarmee omgaan? De sprekers op dit seminar zijn Jos Hugense en Ton Klos van Meatless, Paul van Trigt en Ron Kinkelaar van...

Unilever neemt de Vegetarische Slager over

Unilever neemt de Vegetarische Slager over

Unilever en de Vegetarische Slager gaan samen verder. De overname past binnen de strategie van Unilever om het portfolio van plantaardige voedingsmiddelen uit te breiden en in te spelen op de groeiende consumententrend om minder vlees te eten. Ook voor de Vegetarische Slager past de overname in de groeiambitie. Oprichter Jaap Korteweg verwacht dat het...

RCC tikt Wakker Dier op de vingers

RCC tikt Wakker Dier op de vingers

De Reclame Code Commissie (RCC) heeft Wakker Dier op de vingers getikt voor de eet-geen-dierendag campagne. De commissie noemt de claim van deze campagne, dat als 'iedereen nou een dag geen vlees eet, dat je dan 500.000 dieren spaart', misleidend en oneerlijk. De Centrale Organisatie voor de Vleessector (COV) diende de klacht in bij de RCC. "Goed,...