Zwanenberg kiest strategisch voor vegetarisch

Zwanenberg

Vleesverwerker Zwanenberg Food Group wil op termijn 50 procent van zijn omzet uit niet-vleesproducten halen, schrijft het FD. Zwanenberg, bekend van Kips leverworst, signaleert een verschuiving van de consumptie van vlees naar vleesvervangers, groenteburgers en plantaardige voedingsmiddelen.

Aldo van der Laan, mede-eigenaar en directeur van het familiebedrijf: “De trend is onomkeerbaar en daar gaan wij als voedingsmiddelenbedrijf op inspelen. We kijken of we door gerichte overnames of het bouwen van eigen fabrieken mee kunnen gaan in die voedingstrend.”

In lijn met deze strategische keuze verkocht Zwanenberg eerder dit jaar al zijn vleeswarentak aan Ter Beke en nam het de productiefabriek van Unox in Oss over.

Reactie toevoegen

 
Lees ook
2021

2021

Af en toe heb je van die momenten dat je jezelf opeens met een soort schok realiseert dat de tijd vliegt. Welnu, dat had ik afgelopen week. Ik was op dinsdagochtend boerenkool aan het inscheppen (jawel, dat staat er echt) en toen bedacht ik me dat ik veertig jaar geleden op dinsdagochtend drie koeien moest uitbenen.

Trend biedt kansen en elke slager reageert er anders op

Trend biedt kansen en elke slager reageert er anders op

Wat worden de trends van 2021? En in hoeverre maakt de slager gebruik van trends in de branche? Terwijl de een zich volledig stort op nieuwe smaken, digitale mogelijkheden en een bezorgservice, profileert de ander zich door dat juist níet te doen.

Foodtrends in de slagerij

Foodtrends in de slagerij

Slager Josja Haagsma en foodtrendwatcher Marielle Bordewijk zien een aantal specifieke producttrends in de slagerij.