Zwanenberg kiest strategisch voor vegetarisch

Zwanenberg

Vleesverwerker Zwanenberg Food Group wil op termijn 50 procent van zijn omzet uit niet-vleesproducten halen, schrijft het FD. Zwanenberg, bekend van Kips leverworst, signaleert een verschuiving van de consumptie van vlees naar vleesvervangers, groenteburgers en plantaardige voedingsmiddelen.

Aldo van der Laan, mede-eigenaar en directeur van het familiebedrijf: “De trend is onomkeerbaar en daar gaan wij als voedingsmiddelenbedrijf op inspelen. We kijken of we door gerichte overnames of het bouwen van eigen fabrieken mee kunnen gaan in die voedingstrend.”

In lijn met deze strategische keuze verkocht Zwanenberg eerder dit jaar al zijn vleeswarentak aan Ter Beke en nam het de productiefabriek van Unox in Oss over.

Reactie toevoegen

 
Lees ook
Dubbel

Dubbel

Op sommige dagen voelt het zo dubbel. Gewoon je werk doen terwijl de wereld onder een pandemie gebukt gaat. Geen kus voor mijn moeder, wel bijeenkomsten met meer dan vijftig mensen, van wie ik een groot deel niet ken.

Barbecueseizoen op volle toeren

Barbecueseizoen op volle toeren

Nu we aan huis gekluisterd zijn, biedt buiten eten een prettige afleiding. Zodra het even kan, gaat de barbecue aan. Nieuwe recepten en gerechten zijn daarbij zeer welkom. De slager kan helpen om origineel, lekker en voordelig te barbecueën en om daarbij een horeca-ervaring te evenaren.

De 'vleesweters' van Slagerij Van der Meer uit Castricum

De 'vleesweters' van Slagerij Van der Meer uit Castricum

De vleesweters noemen ze zichzelf. Bij Slagerij Van der Meer uit Castricum staan puur vlees en ambacht centraal. Met workshops en het actief aanbieden van vergeten vlees etaleert eigenaar Joost van der Meer zijn vakkennis. “We willen laten zien dat we echte slagers zijn.”