Nieuws
Consument blijft ook na coronacrisis online boodschappen doen

Consument blijft ook na coronacrisis online boodschappen doen

Uit onderzoek van Nielsen blijkt dat een groot deel van de Nederlandse consumenten ook na de coronacrisis online boodschappen blijft doen. Consumenten kopen vooral dranken, verse producten en verpakt voedsel vaker online dan voor de uitbraak van het virus.

Online Slagerij The Butchery ziet omzet verzesvoudigen

Online Slagerij The Butchery ziet omzet verzesvoudigen

Veel bedrijven hebben het moeilijk vanwege de coronacrisis. Maar de crisis kan ondernemingen ook kansen bieden. Online slagerij The Butchery is daar een voorbeeld van. In mei verzesvoudigde de omzet van deze slagerij en daar lijkt nog geen einde aan te komen.

Easyfairs bereidt zich voor op events in 1,5 meter-samenleving

Easyfairs bereidt zich voor op events in 1,5 meter-samenleving

Easyfairs Nederland gaat evenementen volgens de 1,5 meter-samenleving inrichten. Op deze manier wil de beursorganisator vanaf september weer evenementen kunnen laten plaatsvinden. De organisatie denkt onder andere aan ‘time slots’ voor bezoekers en een verruiming van de gehele beursindeling.

95 procent van huishoudens koopt biologisch

95 procent van huishoudens koopt biologisch

In 2019 kocht 95,1 procent van de huishoudens biologische producten. Dat blijkt uit nieuw onderzoek dat is uitgevoerd door Gfk in opdracht van Bionext. De meerderheid (89 procent) koopt deze producten gewoon in de supermarkt.

“Het doorzettingsvermogen van mijn voorouders inspireert mij”

“Het doorzettingsvermogen van mijn voorouders inspireert mij”

De ambachtelijke slager is trots op zijn vak. Vechtend tegen kiloknallers en het negatieve imago van vlees, blijft hij vernieuwen én tijd nemen voor zijn klanten. Hoe doet hij dat? In deze rondvraag maken we een rondje langs vier slagers. Deze week spreken we Kevin van Ginkel van traiteurslager Van Ginkel.

Grote Grillworsttest 2020 gewonnen door Slagerij de Bruin

Grote Grillworsttest 2020 gewonnen door Slagerij de Bruin

Slagerij de Bruin uit Beusichem is de winnaar van de Grote Grillworsttest. Dat maakte organisator Koninklijke Nederlandse Slagers op 11 mei bekend. De tweede plaats ging naar Uw Slager Bouma uit Steenwijkerwold en Slager Traiteur Dennis Kuijler uit Den Haag belandde op de derde plaats.

Keukenlab

Keukenlab

Als je begrijpt wat er in je pannen gebeurt, word je vanzelf een betere kok en krijg je meer controle in de keuken. Met dit idee in hun achterhoofd schreven Eke Mariën en Jan Groenewold dit kookboek. Ze maken in begrijpelijke taal de wetenschap van het koken inzichtelijk en laten zien hoe je de beste resultaten bereikt in je eigen keukenlab. Van...

Voedingscentrum: Nederlanders passen eetgewoonten niet aan tijdens coronacrisis

Voedingscentrum: Nederlanders passen eetgewoonten niet aan tijdens coronacrisis

Vanwege de coronamaatregelen zitten veel Nederlanders thuis. Heeft dit gevolgen voor het eetpatroon? Het Voedingscentrum liet daarom een onderzoek uitvoeren. Hieruit blijkt dat er slechts kleine veranderingen zijn in het koop-, kook- en eetgedrag.

Mikrocentrum en EVMI lanceren Food Technology 2021

Mikrocentrum en EVMI lanceren Food Technology 2021

Mikrocentrum, kennis- en netwerkorganisatie voor de technische maakindustrie, en Alea Publishers, uitgever van het vakblad EVMI, bundelen de krachten en organiseren samen Food Technology 2021. Dit kennis- en netwerkevenement vindt plaats op 27 en 28 januari 2021 en richt zich volledig op hightech innovaties binnen de voedingsmiddelenindustrie.

COV noemt oproep FNV over ingrijpen in vleessector 'kwetsend, ongefundeerd en ongepast'

COV noemt oproep FNV over ingrijpen in vleessector 'kwetsend, ongefundeerd en ongepast'

"Hard ingrijpen in vleessector nodig om meer coronabesmettingen te voorkomen." Zo opende FNV een persbericht dat ze op 7 mei verstuurden naar aanleiding van de coronabesmetting van 28 arbeidsmigranten die werkzaam zijn in de vleesindustrie. Brancheorganisatie COV noemt de uitspraken kwetsend, ongefundeerd en ongepast. "Het is een klap in het gezicht...

Vlees+ 3 | mei 2020
Vlees+ 3 | mei 2020

Met onder andere: Veiligheid door pH-meting, Creativiteit als wapen tegen coronacrisis, Slagerij Van der Meer en Veehouderij Kipster

Lees meer
Superaanbieding
Superaanbieding

Superaanbieding! 1 jaar Vlees+
voor slechts € 49,99 ex. BTW 

Aanvragen
Schrijf u in voor de nieuwsbrief
Agenda

Expo GastroPan 2020

21 juni 2020 - 23 juni 2020

Lees meer

More than Drinks Inspiration!

6 september 2020 - 7 september 2020

Lees meer

Empack 2020

15 september 2020 - 17 september 2020

Lees meer
Vlees + op Social

Social Logo Facebook Alea

Social Logo Linkedin Alea

Social Logo Twitter Alea