Nieuws
Slagerij Walburg lanceert webshop ‘De Koe van Klaas’

Slagerij Walburg lanceert webshop ‘De Koe van Klaas’

Slagerij Walburg opent een nieuwe webshop 'De koe van Klaas'. Klanten kunnen zich via deze webshop inschrijven op een geselecteerde koe, die ze ook kunnen bezoeken op de boerderij. Als 75 procent van de koe is verkocht, wordt deze geslacht door de slager.

Onderzoek Multiscope: Nederlanders eten minder vlees

Onderzoek Multiscope: Nederlanders eten minder vlees

Meer dan 5 miljoen Nederlanders eten geen of slechts af en toe vlees. Dit is 36 procent van de Nederlandse bevolking. In 2016 was dit 29 procent. Dat blijkt uit de tweede editie van de Smart Food Monitor, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder 7.300 Nederlanders.

“Ik verkoop wekelijks kilo’s langzaam gegaarde runderrollade”

“Ik verkoop wekelijks kilo’s langzaam gegaarde runderrollade”

De ambachtelijke slager is trots op zijn vak. Vechtend tegen kiloknallers en het negatieve imago van vlees, blijft hij vernieuwen én tijd nemen voor zijn klanten. Hoe doet hij dat? In deze rondvraag maken we een rondje langs vier slagers. Deze week spreken we Adriaan Raap.

2,4 miljoen deelnemers Nationale Week zonder Vlees

2,4 miljoen deelnemers Nationale Week zonder Vlees

2,4 miljoen Nederlanders deden mee aan de derde editie van de Nationale Week Zonder Vlees , die van 9 tot en met 15 maart plaats vond. Dat maakt de organisatie bekend. Supermarkten verkochten deze week 200,4 procent meer vleesvervangers ten opzichte van een gemiddelde week.

Vereniging van Keurslagers bedankt lokale ondernemers met mediacampagne

Vereniging van Keurslagers bedankt lokale ondernemers met mediacampagne

De Vereniging van Keurslagers heeft samen met twaalf andere landelijke winkelketens een mediacampagne opgezet om lokale ondernemers en hun medewerkers te bedanken. Dit gebeurt met de slogan 'Ondernemers bedankt'. De campagne bestaat onder andere uit tv-commercials op de landelijke zenders en publicaties in kranten als De Telegraaf.

De zelfsturende ondernemer

De zelfsturende ondernemer

Ondernemen is een spannend avontuur. Zeker op dit moment. Maar ook in makkelijker tijden heb je de omstandigheden niet helemaal in de hand. Vroeg of laat kom je voor lastige keuzes te staan. Zal ik uitbreiden? De zaak verkopen? Mijn assortiment veranderen? De adviezen in De zelfsturende ondernemer helpen om in elke situatie meer grip te krijgen.

ABN AMRO: Voedingsspeciaalzaken en drankwinkels zien omzet stijgen

ABN AMRO: Voedingsspeciaalzaken en drankwinkels zien omzet stijgen

Door het sluiten van restaurants wijken consumenten uit naar speciaalzaken en bezorgservice. ABN AMRO signaleert stijgingen in de omzet van voedingsspeciaalzaken, drankwinkels en online supermarkten/restaurants. Dat blijkt uit het vandaag (17 april) gepubliceerde rapport over de consumptieve bestedingen in Nederland.

Smaakprofessor Peter Klosse: 'Over smaak valt wél te twisten'

Smaakprofessor Peter Klosse: 'Over smaak valt wél te twisten'

We weten veel te weinig over smaak. Onze kennis over bereidingswijzen holt achteruit. En met de schaalvergroting in de landbouw is in de afgelopen decennia ook nog de smaak van landbouwproducten achteruitgegaan. Dat betoogt smaakprofessor Peter Klosse. “We zijn met z’n allen voedselanalfabeet en dat vinden heel veel mensen prima.”

Kevin van der Veen naar EuroSkills 2020

Kevin van der Veen naar EuroSkills 2020

Kevin van der Veen neemt deel aan de slagersvakwedstrijd van EuroSkills 2020. In totaal doen deelnemers uit acht landen mee aan deze wedstrijd. Euroskills is een wedstrijd voor mbo-vaktalenten, waar deelnemers uit verschillende Europese landen om de titel Beste vakman of vakvrouw van Europa strijden.

Veel belangstelling voor kiprecepten

Veel belangstelling voor kiprecepten

Kiprecepten.nl, bekend van de reclames 'Kip. 't Meest veelzijdige stukje vlees, vernieuwde zes maanden geleden de website. Dit leidde toen al tot een toename van het aantal bezoekers. Maar volgens Robin de Bruine, initiator van de nieuwe website, trekt de website sinds maart 2020 'een ongekend aantal bezoekers'.

Vlees+ 3 | mei 2020
Vlees+ 3 | mei 2020

Met onder andere: Veiligheid door pH-meting, Creativiteit als wapen tegen coronacrisis, Slagerij Van der Meer en Veehouderij Kipster

Lees meer
Superaanbieding
Superaanbieding

Superaanbieding! 1 jaar Vlees+
voor slechts € 49,99 ex. BTW 

Aanvragen
Schrijf u in voor de nieuwsbrief
Agenda

Expo GastroPan 2020

21 juni 2020 - 23 juni 2020

Lees meer

More than Drinks Inspiration!

6 september 2020 - 7 september 2020

Lees meer

Empack 2020

15 september 2020 - 17 september 2020

Lees meer
Vlees + op Social

Social Logo Facebook Alea

Social Logo Linkedin Alea

Social Logo Twitter Alea