Beef&Steak start met proef shop-in-shop

23 juli 2015

De verkoop van premium barbecuevlees zit in de lift. Internetslagerij Beef&Steak zag de omzet flink toenemen dit jaar en mocht verzoeken ontvangen van branchevreemde retailers om barbecuevlees te verkopen via een shop-in-shop formule. De Broodjesshop in Hoofddorp, van oorsprong een tankstationshop, is de eerste externe locatie waar klanten vlees van Beef&Steak kunnen kopen.

Branchevreemd

"Klanten kunnen bij een shop-in-shop locatie op ieder moment barbecuevlees kopen zonder rekening te hoeven houden met levering de volgende dag. Deze formule biedt een kans om ons vlees via een nieuw distributiekanaal aan te bieden op plekken die weliswaar branchevreemd zijn maar wel relevant. Een tankstation is een plek waar mensen toch al houtskool kopen en, onderweg naar huis, interesse hebben om ook meteen barbecuevlees mee te nemen", zegt Jan Faber, mede-eigenaar van Beef&Steak. "Bij succes willen we het aantal verkooppunten uitbreiden."

Bestsellers

De presentatie van de producten vindt plaats vanuit een vriezer met Beef&Steak branding. Het aanbod bestaat uit een selectie bestsellers waaronder spareribs, hamburgers, picanha, côte de boeuf, flank steak, Iberico varkensvlees en Gildehoen kip. De consument betaalt dezelfde prijs als in de webshop.

Daan Kempe, eigenaar van De Broodjesshop: "Wij verkopen al langer een reeks barbecueproducten, het sluit goed aan bij de beleving van bezoekers die onze exclusieve broodjes kennen. We verwachten met de Beef&Steak shop-in-shop niet alleen onze eigen klanten te bedienen maar ook een nieuwe doelgroep aan te boren."

Altijd op de hoogte blijven?