Belgische vleeswarenmarkt verfijnder dan Nederlandse

13 augustus 2012 Edwin Rensen

ALMELO/KORTRIJK - Van 9 tot en met 11 maart neemt Zwanenberg Food Group, de Nederlandse producent en exporteur van vleesspecialiteiten en koelverse snacks, deel aan de Tavola in het Belgische Kortrijk. Met deze participatie mikt Zwanenberg nog meer dan voorheen op de Belgische markt voor bedrijfscatering en vleeswarenspecialiteiten.

ALMELO/KORTRIJK - Van 9 tot en met 11 maart neemt Zwanenberg Food Group, de Nederlandse producent en exporteur van vleesspecialiteiten en koelverse snacks, deel aan de Tavola in het Belgische Kortrijk. Met deze participatie mikt Zwanenberg nog meer dan voorheen op de Belgische markt voor bedrijfscatering en vleeswarenspecialiteiten.

De Tavola is de belangrijkste Belgische delicatessenvakbeurs voor inkopers van catering- en luxe horecaondernemingen, traiteurs en charcutiers. De vorige editie van deze beurs trok zo’n 25.000 professionele bezoekers. Gerrit Wildeboer, die de beursdeelname namens Zwanenberg coördineert: ‘De Belgische vleeswarenmarkt is wat verfijnder dan de Nederlandse. Er is meer oog voor kwaliteit en meer vraag naar ambachtelijke producten. Vandaar dat Zwanenberg hier nu wederom aanwezig is met diverse vleeswarenspecialiteiten. Daaronder bevinden zich leverproducten van Hooymans, ons top-snackassortiment van Taste Original en delen van ons out-of-home-assortiment, waaronder voorverpakte vleeswaren en kaas onder de merknaam Kraak-Vers.’

Zwanenberg Food Group exporteert al decennialang vleesproducten naar vele tientallen landen wereldwijd. In het verlengde daarvan neemt de onderneming al jaren deel aan grote internationale vakbeurzen, zoals de Anuga in Keulen en de SIAL in Parijs. Deelname aan vakbeurzen in de Benelux is een betrekkelijk nieuwe activiteit voor de vleeswarenproducent.

 

Altijd op de hoogte blijven?