Facebookpagina AH doelwit ‘plofkipbom

18 april 2013 Edwin Rensen

De Facebookpagina van Albert Heijn is deze dagen het doelwit van aanhangers van Wakker Dier.

Bij ieder bericht van de marktleider op de Facebookpagina is door volgers van Wakker Dier een foto geplaatst die afkomstig is van de actiegroep, meldt Distrifood. De actiegroep spoort zijn volgers aan de foto te plaatsen op de Facebookpagina van de marktleider en daar wordt massaal gehoor aan gegeven.

Boodschap

Op de foto staat een plofkip afgebeeld en een kipproduct van Albert Heijn (twee stuks kipfilet). De begeleidende tekst luidt: ‘Vandaag waarschuwen wij de klanten van AH via alle grote landelijke kranten dat in deze mooie verpakking met een strik plofkip zit! Help mee! Verspreid deze boodschap via Facebook en via de AH winkels.’

Offensief

Dezelfde oproep was gisteren ook te lezen in advertenties in negen landelijke dagbladen. De oproep maakt deel uit van een langlopende campagne van Wakker Dier tegen de plofkip. In januari startte de actiegroep een offensief tegen Albert Heijn en Jumbo op tv. Wakker Dier wil dat de supers overstappen op kip met 1 ster van het Beter Leven kenmerk van de Dierenbescherming. (Bron: Distrifood)


Lees ook:


Plofkipcampagne tegen Albert Heijn en Jumbo

Altijd op de hoogte blijven?