Half miljard dollar voor Livekindly

LIVEKINDLY Collective

In een jaar tijd heeft Livekindly Collective meer dan een half miljard dollar aan financiering opgehaald. $135 miljoen was al binnen, maar daar komt nu nog eens $335 miljoen bij. Dat maakt het collectief van heritage- en startup-merken een van de drie hoogst gefinancierde en snelst groeiende plantaardige voedingsbedrijven.

Het grootste gedeelte van de financiering werd opgehaald bij The Rise Fund, een internationaal impact investeringsplatform, onderdeel van TPG. Overige deelnemers waren bestaande investeerder Rabo Corporate Investments van Rabobank, S2G Ventures, en andere bestaande en nieuwe investeerders die achter de missie van het collectief staan.

Met het geld wil Livekindly de adoptie van plantaardige alternatieven en verduurzaming van het wereldwijde voedingssysteem accelereren. Denk onder andere aan het uitbreiden naar nieuwe markten, waaronder de Verenigde Staten en China, merkacquisities en het opzetten van waardevolle samenwerkingen en investeringen in plantaardige innovatie. Het bedrijf heeft op dit momenten vijf bedrijven onder haar paraplu en wereldwijd 470 werknemers.

David Knopf, CFO van Livekindly Collective, zegt in het persbericht: “Het is onze missie om plantaardig consumeren de nieuwe norm te maken en zo een gezonder en duurzamer wereldwijd voedingssysteem te realiseren. Dit doen wij onder andere door een sterk portfolio van voedingsmerken op te bouwen en ervoor te zorgen dat deze kwalitatieve producten goed verkrijgbaar zijn."

The Rise Fund

The Rise Fund werkt met veelbelovende, missie-gedreven bedrijven die zich in de groeifase bevinden, die naast het realiseren van financieel rendement, bijdragen aan het behalen van de duurzame ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties. Co-directeur Steve Ellis sloot zich daarnaast per 1 maart 2021 aan bij het collectief als lid van Raad van Commissarissen. “Het unieke missie-gedreven businessmodel van de organisatie zorgt dat zij impact maakt en invloed heeft op de volledige waardeketen; van zaadje tot op het bord van de consument. Hiermee wordt de adoptie van plantaardige alternatieven voor een gezondere planeet wereldwijd versterkt en versneld.”

Reactie toevoegen

 
Dossiers
Lees ook
Naturli Foods lanceert plantaardig gehakt in Nederland

Naturli Foods lanceert plantaardig gehakt in Nederland

Het Deense Naturli Foods lanceert medio januari in 650 Albert Heijn-winkels in Nederland haar 100 procent plantaardige gehakt. Ook komen de plantaardige burgers van het merk in de schappen van de supermarkt te liggen. Begin 2018 bracht Naturli Foods het plantaardige gehakt succesvol op de Deense markt. Het bedrijf hoopt ook in Nederland in te...

Zandbergen brengt Beyond Meat op de Europese Markt

Zandbergen brengt Beyond Meat op de Europese Markt

Zandbergen World’s Finest Meat gaat Beyond Meat vertegenwoordigen in Europa. De Californische start-up Beyond Meat wordt gezien als leider op het gebied van plantaardig vlees. Het bedrijf wil nu uitbreiden naar Europa en ziet in Zandbergen de ideale partner. Vanaf juli is de Beyond Burger verkrijgbaar voor foodservice klanten van Zandbergen in Europa,...

ING: Nederlandse consumenten gaan minder vlees eten

ING: Nederlandse consumenten gaan minder vlees eten

Bijna 1 op de 4 Nederlandse consumenten verwacht over vijf jaar minder vlees te eten, zegt ING. Dat is in lijn met het Europese gemiddelde. Door Cecile Janssen - Foodlog Als de Nederlandse consumenten inderdaad minder vlees gaan eten, zal de vleesconsumptie per hoofd van de bevolking met 3% dalen. Dat komt, bij een huidige consumptie van circa 40...