Moving Mountains zoekt honderd vleeseters

Moving Mountains burger

Foto: Moving Mountains

Moving Mountains, producent van vleesvervangers, zoekt honderd vleeseters om hun producten te testen. Het bedrijf wil op deze manier de vleeseters van de smaak en textuur van hun product overtuigen. 

Het milieu, dierenwelzijn en gezondheidsoverwegingen zijn de belangrijkste redenen voor consumenten om over te stappen op plataardige alternatieven. Daarnaast is er ook een groep mensen die uit nieuwsgierigheid  vleesvervangers probeert.

Sinds begin 2020 liggen de producten van Moving Mountains in de schappen bij de Jumbo. Met de nieuwe actie wil het bedrijf ook verstokte vleeseters hun producten uit laten proberen. Honderd consumenten mogen de producten uitproberen en hun ervaringen delen. Belangstellenden kunnen zich online opgeven. Simeon van der Molen, founder en CEO van Moving Mountains: "Met deze actie roepen we die mensen op die helemaal geen zin hebben om met vlees te minderen. Koudwatervrees wegnemen door ze mee te laten doen aan een test is drempelverlagend en levert ons weer leerzame feedback op."

Simeon van der Molen richtte in 2016 Moving Montains op. De doelstelling is om producten te produceren die qua uiterlijk, smaak, geur en bite vergelijkbaar zijn met dierlijk vlees. Van der Molen wil de voedselindustrie in beweging krijgen en het alledaagse dieet van de consument veranderen.

 

Reactie toevoegen

 
Lees ook

Vegetarische Slager moet nep dierennamen aanpassen

"De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) heeft de Vegetarische Slager - een producent van vleesvervangers - gesommeerd een groot aantal van zijn productnamen te veranderen. Het gaat om aanduidingen als Visvrije tonyn, Kipstuckjes en Gerookte speckjes," schrijft De Volkskrant. Volgens de NVWA zijn de namen verwarrend en misleidend. Past de Vegetarische Slager de namen niet aan, dan dreigt een boete. De Vegetarische Slager is vooral verbaasd. Sinds vorige maand hebben alle productnamen het voorvoegsel 'vegetarisch' gekregen. Mede-oprichter Niko Koffeman vermoedt dat "er sprake is van een...

Zwanenberg kiest strategisch voor vegetarisch

Zwanenberg kiest strategisch voor vegetarisch

Vleesverwerker Zwanenberg Food Group wil op termijn 50 procent van zijn omzet uit niet-vleesproducten halen, schrijft het FD. Zwanenberg, bekend van Kips leverworst, signaleert een verschuiving van de consumptie van vlees naar vleesvervangers, groenteburgers en plantaardige voedingsmiddelen. Aldo van der Laan, mede-eigenaar en directeur van het familiebedrijf:...

Universiteit Wageningen werkt aan plantaardige biefstuk

Wageningen Universtity & Research start een samenwerking om over vier jaar duurzame en plantaardige vleesvervangers, zoals plantaardige biefstuk, te produceren. Grote internationale bedrijven als Unilever en Givaudan werken hieraan mee. Wereldwijd is dit het eerste initiatief wat onderzoek doet naar zowel het uiterlijk, de textuur, de smaak als de duurzaamheidsvoordelen van plantaardige alternatieven voor vlees. Het doel is nieuwe veelbelovende vleesvervanger op de markt zetten. Plantaardige biefstuk De basis is de twee jaar geleden in Wageningen ontwikkelde shear-cell technologie. Dit is een...