Zwanenberg Food Group herschikt out-of-homemerken

11 juli 2017

Zwanenberg Food Group gaat haar drie merken voor de out-of-homemarkt, Kips, Kraak-Vers en Zwanenberg, gefaseerd herschikken. Doelstelling hiervan is meer focus en herkenbaarheid in de markt te creëren.

Als eerste stap worden er in totaal 55 producten gesaneerd. Voor alle producten worden alternatieven geboden. Verder worden in de eerste fase alle meerplaksverpakkingen van Zwanenberg en Kraak-Vers kleiner en hersluitbaar. Dit leidt tot minder derving en minder afval.

Portieverpakking: Kips

Als sterk consumentenmerk is Kips herkenbaar en vertrouwd voor de gast. Daarom kiest Zwanenberg Food Group ervoor alle portieverpakkingen onder het Kips merk te distribueren. Naast het bestaande assortiment portieverpakking komt Kips met een Deluxe en een biologisch assortiment.

1707-Kraak-Vers-nieuwe-verpakkings_low-res-300x280 De meerplaksverpakkingen van Kraak-Vers en Zwanenberg worden samengevoegd tot één horeca-assortiment onder de merknaam Kraak-Vers. Hiermee is Kraak-Vers hét merk voor de professional. Later dit jaar krijgt ook Kraak-Vers luxe en biologische varianten.

Slagerskanaal: Zwanenberg

Zwanenberg blijft het vertrouwde merk voor kwaliteitsvleeswaren aan het stuk in het slagerskanaal.

Over Zwanenberg Food Group

Met 1.600 medewerkers en een omzet van circa € 400 miljoen (2016) behoort Zwanenberg Food Group tot de leidende Europese producenten en exporteurs van vleeswaren en vleesconserven. Zwanenberg beschikt over twaalf eigen productielocaties in Nederland (zeven), het Verenigd Koninkrijk (drie) en de Verenigde Staten (twee).

Altijd op de hoogte blijven?