Vlees+ 7 | editie november 2019

Vlees+ 7-2019

In deze editie

  • Michel Driessen: CEO van Verstegen
    ‘Nooit tornen aan de kwaliteit van onze kruiden.’
  • Topslager Rudolf Alblas in Zoetermeer
    Vooral vraag naar gewone producten.
  • VAS-keuring bij SVO Houten
    770x keuren met ogen, handen, neus en mond.
  • 'Vlees is een geschenk’ op de VAS
    Tevredenheid over nieuwe locatie Nieuwegein.
  • De Sjroete Farm zet kalkoen op de kaart
    Weidekalkoenen lokaal verwerkt en verkocht.
  • Vion zet in op vleesvervangers
    Willem Cranenbroek over nieuwe tak ME-AT.
  • Goedkope smart packaging-oplossing
    Onderzoekers ontwikkelen papieren sensor.
  • Fotografie: de kracht van beeld
    Tip: gebruik geen tl-licht!

Rubrieken

  • In Beeld
  • Uit de Branche
  • Column Jan Nederhoed
  • Ambacht: worst en gehakt
  • SVO vakopleiding food
  • Wetgeving
  • Financieel
  • Rondvraag: kip-gevogelte
  • Boeken
In deze editie
De kracht van beeld - ‘Gebruik geen tl-licht’

De kracht van beeld - ‘Gebruik geen tl-licht’

Door de populariteit van sociale media is iedere ondernemer één klik verwijderd van zijn doelgroep. Drie versondernemers, een foodblogger en een culinair fotograaf vertellen hoe je met de juiste beelden de aandacht grijpt van de vluchtige consument.

‘Ik wil de wereld een stukje mooier maken’

‘Ik wil de wereld een stukje mooier maken’

Het zijn uitdagende tijden, vindt Michel Driessen, CEO bij Verstegen Spices & Sauces. De markt verschuift, het klimaat verandert, en wereldwijd wordt de politiek onstabieler. Driessen wil Verstegen niet alleen zo goed mogelijk door deze tijd heen loodsen, maar er ook een ander bedrijf van maken. “Een organisatie die een positieve impact heeft op de...

Nevenwerkzaamheden

Nevenwerkzaamheden

Nevenwerkzaamheden niet bij een werkgever melden kan een werknemer duur komen te staan. Dat blijkt in de kantonzaak van een oud-werknemer bij een Amsterdams bedrijf in de offshore-industrie.

Bokkenvlees van boer tot bord

Bokkenvlees van boer tot bord

Vier jaar geleden startte ZLTO, samen met melkgeitenhouders, horeca en Ruig wild & gevogelte, de promotie van geitenbokkenvlees. Een flinke investering, ook voor de fokkers. Mét kansen voor de slager. Het project blijkt geslaagd – mét het risico ten onder te gaan aan het eigen succes.

De VAS is voorbij

De VAS is voorbij

De VAS is weer achter de rug. Als je het mij vraagt, een goede beurs, met prima vakwedstrijden en uitstekende winnaars. Een leuke beurs ook, die ondanks de locatie, toch Amsterdamse gezelligheid kende.

Elke dag verbeteren

Elke dag verbeteren

Niet alleen onze studenten doen elke dag nieuwe kennis op. Ook onze opleidingen zijn voortdurend in ontwikkeling. Zo blijven we bij de tijd en kunnen we aansluiten op maatschappelijke ontwikkelingen en vragen uit het bedrijfsleven. Sinds dit jaar krijgen mbo-instellingen meer ruimte om te bepalen hoe zij hun kwaliteit kunnen verbeteren.

Kip met een verhaal op de vas

Kip met een verhaal op de vas

Het goede verhaal van kip en gevogelte was op de VAS-beurs goed te zien en te proeven. Gildehoen, Boerderijkip en Tante Door hebben elk hun eigen specifieke kenmerken. De consument wil betrouwbaar gevogelte en wil daar ook best voor betalen bij de slager en poelier.

Rudolf Alblas stapt over van Keurslager naar Topslager

Rudolf Alblas stapt over van Keurslager naar Topslager

Slagerij Rudolf Alblas is sinds enkele weken een Topslager. Uit zakelijke overwegingen stopte hij met de formule Keurslager. Hij wilde meer zijn eigen plan trekken. De omschakeling vond plaats tijdens openingstijden en toen het logo van Topslager aan de wand was bevestigd en het uithangbord opgehangen, feliciteerden de klanten hem met zijn ‘promotie’....

Goedkope smart packaging-oplossing

Goedkope smart packaging-oplossing

Verpakkingen die de houdbaarheid in de gaten houden met een sensor zouden verspilling flink kunnen verminderen. Toch worden ze nog weinig gebruikt. Een sensor die een aantal Britse onderzoekers ontwikkelen zou dat kunnen veranderen.

Integral Interiors bouwt elke winkel anders

Integral Interiors bouwt elke winkel anders

In 2000 nam Michel Graumans de slagerij van zijn oom over. ­Die zaak bestond toen bijna dertig jaar. “Mijn vader was ook slager en ik heb ook nooit iets anders willen doen.”