Carolien Nieman wint Special wedstrijd Keurslager

28 februari 2018

De Vereniging van Keurslagers organiseerde onlangs een Special wedstrijd. Hiermee wil de vereniging productontwikkeling stimuleren. Carolien Nieman won de wedstrijd met haar ‘Spaanse verleiding’. 

'Spaanse Verleiding'

Er waren vijfentwintig inzendingen waar de jury een oordeel over moest vellen. De jury koos uiteindelijk voor de 'Spaanse verleiding'. De maakster Carolien Nieman werkt bij Keurslagerij Rensink in Borne. De door haar ontwikkelde Special wordt in het najaar opgenomen als landelijke winkelactie van de Keurslager.

De ‘Spaanse verleiding’ bestaat uit kippendijvlees met abrikozen, cranberries en amandelschaafsel omwikkeld met spek. Juryvoorzitter Rob Nuijten, bedrijfsadviseur bij de Vereniging van Keurslagers: "Deze kleurrijke Special trekt zeker de aandacht in de toonbank. De uitvoering is bijzonder kleurrijk. Als je een hapje neemt, begrijp je waarom dit vleesproduct zo is genoemd. De smaak is best spannend! Dat komt ook door het krokante spek aan de buitenzijde.”

Specials bij de Keurslager

Keurslagers zijn altijd op zoek naar nieuwe producten en passende smaakcombinaties. Om de week ligt er weer een compleet nieuwe special in de toonbank. Deze Special is bij elke Keurslager in dezelfde periode verkrijgbaar conform dezelfde receptuur. De Specials worden op landelijk niveau bedacht en ontwikkeld door Rob Nuijten.

Keurslagers in het land ontwikkelen echter zelf ook de lekkerste specialiteiten. Maar deze kregen nooit eerder een landelijk podium. De Vereniging van Keurslagers zette de Special wedstrijd op om het innovatief vermogen te stimuleren en creatieve Keurslager medewerkers in het zonnetje te zetten.

Altijd op de hoogte blijven?