Promotiecampagne Engels lamsvlees

13 augustus 2012 Edwin Rensen

SLUIS - Onder de noemer lamsvlees.nu is vorige week een collectieve voorlichting- en promotiecampagne gestart om lamsvlees uit het Verenigd Koninkrijk beter in ons land op de kaart te zetten.

SLUIS - Onder de noemer lamsvlees.nu is vorige week een collectieve voorlichting- en
promotiecampagne gestart om lamsvlees uit het Verenigd Koninkrijk beter in ons land op de kaart te zetten.

Mede door het gigantische oppervlak aan weilanden kent het Verenigd Koninkrijk een lange traditie op het gebied van de schapenteelt. De veehouders worden landelijk vertegenwoordigd door Eblex, voorheen Meat and Livestock Commission. Deze organisatie bewaakt ook de borging van de kwaliteit en stimuleert de afzet.

Smaak

Eblex selecteerde het Zeeuwse PR/Media bureau SNAP bv voor de communicatie van Engelse lamsvleesproducten in Nederland. De voorlichting en promotie richten zich vooral op de kwaliteit, bereidingsmogelijkheden en goede smaak van het Engelse lamsvlees. Maar ook aan zaken als (voedsel)veiligheid, de goede traceerbaarheid en controle van de
producten wordt aandacht besteed.
 

De producten worden onder meer gepromoot op landelijke consumentenbeurzen zoals de Huishoudbeurs, 50+Beurs en Margriet Winterfair. Engels lamsvlees is vrijwel overal in Nederland verkrijgbaar, zowel bij de speciaalzaken als in de supermarkt. Op die verkooppunten worden de komende tijd demonstraties en proeverijen gegeven om bezoekers kennis te laten maken met de verfijnde smaak.

Altijd op de hoogte blijven?