VanDrie Group presenteert zich aan de Duitse Markt

23 januari 2018

Kalfsvleesspecialist VanDrie Group presenteert zich aan de Duitse markt tijdens Internationale Grüne Woche. Op de openingsdag bezocht Minister van Landbouw Carola Schouten de VanDrie Group. De Internationale Grüne Woche vindt plaats van 19 tot en met 28 januari in Berlijn. Het is een internationale beurs voor producenten uit de voedingsmiddelenindustrie, land- en tuinbouw.

Op de Internationale Grüne Woche laat VanDrie Group de veelzijdigheid van kalfsvlees zien. De Nederlandse chef-kok Edgar Buhrs bereidt op de beurs verschillende delen van het kalf. Zo serveerde hij op de openingsdag een sandwich met kalfsribeye. Daarnaast is er een communicatiecampagne is verschillende gedrukte Duitse media en online. Zo is er de Facebookpagina Kochen mit Kalbfleisch (Kalfsvlees), een gelijknamige YouTube-kanaal en de website www.kalbfleisch.info.

Ook presenteert de VanDrieGroup hun merk JAN, een assortiment van hoogwaardige kant-en-klare kalfsvleesproducten voor het koel- en vriesvak. In Duitsland krijgt dit merk in januari extra aandacht. Het JAN-assortiment bestaat uit hoogwaardige stukken vlees, zoals schouder en nek voor kalfsburgers, en bevat weinig zout. Bij elk product zit een uitgebreide productbeschrijving, hetgeen voor transparantie zorgt. Via een QR-code kunnen gebruikers aanvullende informatie over JAN oproepen.

De VanDrie Group bestaat uit meer dan 25 bedrijven. Alle producten en processen van de groep vallen onder het Safety Guard kwaliteitssysteem. Dit systeem borgt de volledige traceerbaarheid bij de naleving op het gebied van voedselveiligheid en dierenwelzijn.

Altijd op de hoogte blijven?