Gevogelte

Uit dit dossier
NEPLUVI kijkt tevreden terug op events in kader van campagne ‘Kip uit Europa’

NEPLUVI kijkt tevreden terug op events in kader van campagne ‘Kip uit Europa’

De Vereniging voor de Nederlandse Pluimveeverwerkende Industrie (NEPLUVI) promootte de afgelopen weken de pluimveesector door middel van informatieve evenementen. Dit was onderdeel van de ‘Kip uit Europa’-campagne. Deelnemers maakten nader kennis met de sector en konden de Europese kip proeven.

De belangstelling voor kwaliteitskip groeit

De belangstelling voor kwaliteitskip groeit

Steeds meer consumenten kiezen voor kwaliteitskip. De slager kan hier als ambachtelijk specialist z’n meest veelzijdige voordeel mee doen. Hij kan inspireren, vertellen over de herkomst en niet alleen de beste kip, maar ook ongelofelijk veel lekkere gerechten en maaltijden neerzetten. Voor extra inspiratie delen vier leveranciers van smaakmakers hun...

Event NEPLUVI in teken van koken met minder bekende kipdelen

Event NEPLUVI in teken van koken met minder bekende kipdelen

Op 17 november organiseerde NEPLUVI, de Vereniging voor de Nederlandse Pluimveeverwerkende Industrie, het evenement ‘Kip uit Europa: Vierkantsverwaarding’. De middag stond in het teken van koken met minder bekende delen van de kip en voorbeelden uit keten om te laten zien dat van kip niets verspild wordt.

Oplaat nieuwe vicepresident AVEC

Oplaat nieuwe vicepresident AVEC

Gert-Jan Oplaat is de nieuwe vicepresident van de Europese pluimveeorganisatie AVEC. Hij werd op 10 september benoemd. Oplaat, tevens voorzitter van de Vereniging van de Nederlandse Pluimveeverwerkende Industrie (NEPLUVI), voegt zich met de benoeming bij vier andere vicepresidenten. Mark den Hartog, algemeen secretaris van NEPLUVI, neemt eveneens plaats...

ABN AMRO: Consument kiest voor dierenwelzijn bij pluimveeproducten

ABN AMRO: Consument kiest voor dierenwelzijn bij pluimveeproducten

Dierenwelzijn is een belangrijke factor voor Nederlandse en Duitse consumenten in de keuze voor kip en eieren. Ook vinden ze een goede beloning voor boeren belangrijk. Ongeveer 7 op de 10 consumenten is bereid om in dat geval meer te betalen voor pluimveeproducten. Dat blijkt uit onderzoek van ABN AMRO onder Nederlandse en Duitse consumenten.