Gevogelte

Uit dit dossier
ABN AMRO: Consument kiest voor dierenwelzijn bij pluimveeproducten

ABN AMRO: Consument kiest voor dierenwelzijn bij pluimveeproducten

Dierenwelzijn is een belangrijke factor voor Nederlandse en Duitse consumenten in de keuze voor kip en eieren. Ook vinden ze een goede beloning voor boeren belangrijk. Ongeveer 7 op de 10 consumenten is bereid om in dat geval meer te betalen voor pluimveeproducten. Dat blijkt uit onderzoek van ABN AMRO onder Nederlandse en Duitse consumenten.

Nieuwe productielocatie pluimveeverwerker Remkes

Nieuwe productielocatie pluimveeverwerker Remkes

Pluimveeverwerker Remkes heeft een nieuwe productielocatie in Epe. In de kokerij wordt kippenvlees gegaard en verwerkt tot producten voor gebruik in onder andere soepen, sauzen, maaltijden en salades. De productiecapaciteit is 26.000 ton per jaar.

Lidl stapt over op Beter Leven Kip

Lidl stapt over op Beter Leven Kip

Lidl stapt over op Beter Leven Kip. In 2023 heeft alle kip minimaal één Beter Leven ster van de Dierenbescherming en ligt er geen kip zonder keurmerk meer in de schappen. Dat heeft de supermarktketen laten weten aan Wakker Dier.

Markt voor kip blijft groeien

Markt voor kip blijft groeien

Wereldwijd verschuift de vleesconsumptie steeds meer naar het pluimvee, weet Gert-Jan Oplaat, voorzitter van de Nederlandse Pluimveeverwerkende Industrie Nepluvi. Nederlanders aten vorig jaar 18,4 kilo kip, weer een pondje meer dan in 2019. “Van de verschillende vleessoorten heeft kip de gunstigste footprint. Het is de elektrische auto onder het vlees.”

Promotiefilms over Europese pluimveesector

Promotiefilms over Europese pluimveesector

De Europese campagne voor de pluimveevleessector sloot 2020 af met promotiefilms over sector. Hiermee laat de pluimveeverwerkende industrie keten zien en geeft uitleg over de duurzaamheidsaspecten.