Gevogelte

Uit dit dossier
KFC publiceert voortgangsrapport kippenwelzijn

KFC publiceert voortgangsrapport kippenwelzijn

Fastfoodketen KFC publiceert een openbaar document waarin het verslag doet van haar pogingen om het kippenwelzijn in haar keten te verbeteren. Het bedrijf wil graag transparant en eerlijk zijn over de stappen die het onderneemt. Het geeft aan dat er nog “werk aan de winkel” is op een aantal gebieden.

Europese campagne voor kip van start

Europese campagne voor kip van start

In juli 2020 start de nieuwe campagne voor Europees pluimveevlees met de titel ‘Onze kip! Kip van hoge kwaliteit met Europese garanties’. Het doel is versterking van het bewustzijn van de hoge kwaliteit van Europees pluimveevlees onder consumenten en opinieleiders.

Nieuwe campagne 'Kip in Nederland' van start

Nieuwe campagne 'Kip in Nederland' van start

De Europese pluimsector is gestart met de nieuwe campagne 'This is our poultry' om kip van Europese oorsprong te promoten. In Nederland gebeurt dit onder de noemer 'Kip in Nederland'.

Kemperkip opent eerste winkel

Kemperkip opent eerste winkel

Biologische kiphandel KemperKip opende 9 juni de eerste winkel. Bij de winkel in het Gelderse Zelhem kunnen klanten terecht voor verse (voorverpakte) kip, diepvrieskip en gegrilde hele kippen, bouten, drumsticks en vleugeltjes.

Veel belangstelling voor kiprecepten

Veel belangstelling voor kiprecepten

Kiprecepten.nl, bekend van de reclames 'Kip. 't Meest veelzijdige stukje vlees, vernieuwde zes maanden geleden de website. Dit leidde toen al tot een toename van het aantal bezoekers. Maar volgens Robin de Bruine, initiator van de nieuwe website, trekt de website sinds maart 2020 'een ongekend aantal bezoekers'.