Kalf

Uit dit dossier
SBK start Nederland Kalverland

SBK start Nederland Kalverland

Stichting Brancheorganisatie Kalversector (SBK) start met het platform Nederland Kalverland. “Een platform van en over de Nederlandse kalverketen, waar honderden ondernemingen dagelijks werken aan het maatschappelijk verantwoord houden van dieren, voor de productie van hoogwaardig kalfsvlees.”

PALI Group lanceert online platform Smaakvolvlees.nl voor kalfsvlees

PALI Group lanceert online platform Smaakvolvlees.nl voor kalfsvlees

Het Brabantse familiebedrijf PALI Group start 1 juni met Smaakvolvlees.nl. Nederlandse consumenten kunnen met dit platform kennis maken met kalfsvlees.

Kalverboer opent streekwinkel

Kalverboer opent streekwinkel

De familie Verhoeven hebben een boerderij in Liempde, waar ze kalveren houden. Al enige tijd verkoopt de familie onder de naam Verhoeven Vlees kalfsvleespakketten. Nu breidden ze deze verkoop verder uit met een streekwinkel. Afgelopen weekend, op 7 augustus vond de opening plaats.

Cordon bleu met kaasspreads

Cordon bleu met kaasspreads

Deze keer gaan we naast vlees ook met kaas aan de gang. De bekendste vleesvariant met kaas is natuurlijk de cordon bleu, een filetlapje gevuld met ham en kaas. Ik heb een mooi stuk varkensvlees hiervoor, maar het kan ook heel goed met kalfsvlees. Je kunt ook kleine ‘vinkjes’ van een laagje smeerbare kaasspread voorzien, of een rollade. Tekst...

Promotiecampagne voor kalfsvlees met Europees geld

Promotiecampagne voor kalfsvlees met Europees geld

Er is een nieuwe Europese promotiecampagne voor kalfsvlees. Onder de noemer Europa smaakt - Kalfsvlees 1 goed idee voor 1000 goede ideeën is de campagne uitgerold in België, Frankrijk en Italië. Europa betaald voor de komende drie jaar mee aan deze campagne.