‘Daarom werk ik in de slagerij’

18 april 2024 Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS)
Mensen enthousiasmeren voor het slagersvak. Dat is het doel van de Week van de Slager en daarvoor is de website www.daaromwerkikindeslagerij.nl gelanceerd. Hier vertellen medewerkers waarom zij in de slagerij werken. “Vijf goede redenen waarom het werk in de slagerij ook bij jou past”, aldus Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS).

Op 15 april startte de Week van de Slager. Tot en met 20 april staat de veelzijdigheid en creativiteit van het werk in de slagerij centraal. Op de nieuwe website www.daaromwerkikindeslagerij.nl die in de Week van de Slager is gelanceerd, staan authentieke motivaties om in de slagersbranche te werken. Vijf verhalen van mensen laten zien hoe het slagersvak voor velen een passende baan kan zijn.

In de filmpjes komen vier medewerkers en één ondernemer aan het woord. Dit zijn zij-instromer Roel, werkzaam bij slagerij Van Meurs, Saar met haar zaterdagbaantje en Suus als werkende ouder, beiden werkzaam bij Keurslagerij Groeneveld, Bakr als jonge professional bij slagerij Kaddour en Corianne, ondernemer en eigenaar van haar slagerij Van der Linden. Ze hebben allen hun eigen motivatie, maar ze delen één grote liefde: het werken in de slagerij.

Waar Roel avontuur dichter bij huis zoekt, wil Suus balans tussen werk en privé. Saar kan geen afscheid nemen van haar zaterdagbaan; vanwege de klanten en de gezelligheid met haar collega’s. Bakr heeft zijn weg gevonden in het slagersvak en staat aan de start van zijn carrière. Corianne heeft al jong voor het ondernemerschap gekozen en werd als 22-jarige eigenaar van haar slagerij. De beweegredenen van de hoofdrolspelers worden nog eens benadrukt door de tekst op de T-shirts die ze dragen. “Mensen willen alles van me weten. Ik vertel het met plezier”, zegt het T-shirt van Bakr.

De verhalen op de website laten zien dat er diverse redenen zijn waarom mensen ervoor kiezen om in de slagerij te werken. Van passie voor het ambacht en het werken met mooie producten, tot het contact met klanten en de mogelijkheid om creatief bezig te zijn. Ook de waardering en erkenning die medewerkers krijgen voor hun werk, speelt een belangrijke rol.

De Week van de Slager is een initiatief van het opleidingsfonds van de slagersbranche. Bekijk de campagnesite op www.weekvandeslager.nl. Benieuwd naar de verhalen van medewerkers uit de slagerijbranche? Neem dan snel een kijkje op www.daaromwerkikindeslagerij.nl! Voor meer slagersverhalen kun je terecht op festivalvandeslager.nl.

Altijd op de hoogte blijven?