Marketing

Uit dit dossier
Week van de Slager 2021 focust op online activiteiten

Week van de Slager 2021 focust op online activiteiten

In 2021 vindt de Week van de Slager plaats van 12 tot en met 17 april. Deelnemende slagers laten deze week zien hoe verrassend veelzijdig en ambachtelijk het slagersvak. Het thema is hetzelfde als afgelopen jaar, namelijk 'een verrassend veelzijdig vak'.

KNS helpt slagers bij drukke decembermaand

KNS helpt slagers bij drukke decembermaand

Er is al veel over geschreven. De feestdagen zullen dit jaar anders verlopen dan normaal vanwege het coronavirus. Voor de slager betekent het dat ze tijdens deze drukke periode nog meer moeten plannen en communiceren. Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS) helpt de slager hierbij met tips en communicatiemateriaal.

Meer omzet dankzij visual merchandising

Meer omzet dankzij visual merchandising

Hoe verleid je klanten om bepaalde producten te kopen? Heeft het zin om aandacht te besteden aan je productpresentatie? Deze vragen zijn gesneden koek voor Peter de Bie van Studio NRG Blue in Amsterdam. Hij ondersteunt en adviseert zijn klanten bij visual merchandising. Dat werpt zijn vruchten af: klanten behalen een omzetgroei van 30 procent.

KNS start campagne 'Blijf wel smeren'

KNS start campagne 'Blijf wel smeren'

KNS startte deze zomer een online campagne om de slager te promoten in coronatijdtijd. De campagne heeft het thema 'Omdat we thuisblijven deze zomer'. De campagne bestaat uit drie boodschappen. De laatste gaat zaterdag 1 augustus live en luidt: 'Blijf wel smeren'.

Hoe maak je een goede nieuwsbrief?

Hoe maak je een goede nieuwsbrief?

Een nieuwsbrief is een goed marketingmiddel. Je treedt direct in contact met je klant en bereikt er meer mensen mee dan met je social media-berichten. Maar hoe maak je een nieuwsbrief die gelezen wordt?