Marketing

Uit dit dossier
De P’s

De P’s

Weet u nog hoe het zat? De ‘P’s’ van de marketinglessen van vroeger? Prijs, Product, Plaats, Promotie, Presentatie, Personeel. Voor deze P’s is het belangrijk dat ze met elkaar in verband staan en dat we ze niet beschouwen als losstaande componenten. Zo’n ‘samenspel’ van al deze P’s noemen we dan weer de marketingmix.

De meetbare effecten van je Facebookpagina

De meetbare effecten van je Facebookpagina

Het beleid van Facebook bepaalt dat je als ondernemer een bedrijfspagina nodig hebt om berichten over je bakkerij te plaatsen. Sinds het aangepaste algoritme posten steeds meer ondernemers hun zakelijke posts op hun privéprofiel, omdat ze daarmee meer ‘vrienden’ bereiken.

Vijf tips om Generatie Z te bereiken

Vijf tips om Generatie Z te bereiken

In 2019 bestaat de wereldpopulatie voor 32 procent uit Generatie Z-jongeren. In 2020 stijgt dat percentage naar 40 procent. Hie bereik je als ambachtsman deze generatie?

Gulden-actie van Friese slager krijgt toch een goed einde

Gulden-actie van Friese slager krijgt toch een goed einde

Het was de afgelopen weken overal in het nieuws, de gulden-actie van de Friese slager Johannes Hoekstra. Vanwege het 25-jarig jubileum konden klanten weer even met gulden betalen. Maar vervolgens kwam de slager erachter dat hij al die guldens niet kon omwisselen en bleef hij achter met een strop van 7000 gulden. Gelukkig bracht een klant de oplossing....

Tien tips voor je Facebookpagina

Tien tips voor je Facebookpagina

Een bedrijfspagina op Facebook is een handige tool voor een ondernemer. Iedere Facebookgebruiker kan fan worden van deze pagina. Zodra zij op de ‘vind-ik-leuk-knop’ klikken, ontvangen zij updates van jouw bedrijf op hun tijdlijn. Doe je het goed, dan verbeter je je bereik, zichtbaarheid en naamsbekendheid én bouw je een band op met je volgers. Hier...