Week van de Slager toont veelzijdigheid ambacht

Week van de Slager

Van 13 tot en met 18 mei 2019 kunnen slagers weer het ambacht, de creativiteit en veelzijdigheid van hun vak laten zien tijdens de Week van de Slager. Naast een nieuwe naam en een nieuw logo heeft het evenement ook een nieuw thema: 'een verrassend veelzijdig vak’.

Slagersvak en ambacht

Het doel van de Week van Slager is hetzelfde als vorig jaar toen het nog de Dag van Slager XXL heette, namelijk kinderen, jongeren en volwassenen kennis laten maken met het slagersvak en -ambacht. De slagersbranche heeft behoefte aan jonge, creatieve mensen die slager willen worden om zo voldoende in- en doorstroom te behouden. Door tijdens de Week van de Slager te laten zien hoe creatief, afwisselend en ambachtelijk het slagersvak is hopen ze jongeren en zij-instromers te enthousiasmeren voor het vak.

Deelnemende slagers kunnen zelf bepalen hoe zij invulling willen geven aan de Week van de Slager. Voorbeelden van activiteiten die georganiseerd worden zijn: een proeverij, gastlessen op school, demonstraties, workshops of een klassenbezoek.

Editie 2018

In 2018 deden meer dan 200 slagers mee aan de Dag van de Slager XXL. Een van hen was Stefan Bles van Slagerij Bles in Wehl. Hij organiseerde een speciale klantenactie, zette de barbecue aan en leidde klanten rond in de productieruimte. "Eigenlijk zou iedere slager mee moeten doen aan deze dag om ons ambacht te laten zien" zei hij in Vlees+ 3-2018.

Week van de Slager

De Week van de Slager is een initiatief van Stichting Opleidingsfonds Slagersbedrijf (Sovvb). De Koninklijke Nederlandse Slagers voert dit project in opdracht van Sovvb uit. De Week van de Slager vindt plaats van 13 tot en met 18 mei. Slagers die mee willen doen kunnen zich inschrijven via de website.

Reactie toevoegen

 
Lees ook
Gouden Trekker Award 2019 voor Gertjan Kiers

Gouden Trekker Award 2019 voor Gertjan Kiers

Vrijdag 19 juli won demoslager Gertjan Kiers de allereerste Gouden Trekker Award. Deze prijs is een initiatief van Team Agro en gaat naar een persoon die zich hard maakt voor de agrarische sector, terwijl hij geen boer of tuinder is. Gertjan kreeg de meeste stemmen van het publiek en is blij met de prijs: "Vooral dat ik gekozen ben door boeren zelf,...

De P’s

De P’s

Weet u nog hoe het zat? De ‘P’s’ van de marketinglessen van vroeger? Prijs, Product, Plaats, Promotie, Presentatie, Personeel. Voor deze P’s is het belangrijk dat ze met elkaar in verband staan en dat we ze niet beschouwen als losstaande componenten. Zo’n ‘samenspel’ van al deze P’s noemen we dan weer de marketingmix.

Lekker en snel klaar: salades en wraps

Lekker en snel klaar: salades en wraps

Het is zomer, dus wil de consument niet lang in de keuken staan. Vandaar dat Jan Nederhoed dit keer een aantal gerechten heeft gemaakt, die snel klaar zijn en toch allerlei gezonde ingrediënten bevatten. Het zijn wraps, gevulde pitabroodjes en een heerlijke salade. Makkelijk voor de slager en voor de klanten.