‘Wij maken online verkoop en promotie eenvoudig’

16 december 2020 Xandra Veltman

Wat worden de trends van 2021? En in hoeverre maakt de slager gebruik van trends in de branche? Terwijl de een zich volledig stort op nieuwe smaken, digitale mogelijkheden en een bezorgservice, profileert de ander zich door dat juist níet te doen. Vandaag het derde deel van deze rondvraag met Midmid en Uw Slager.

Midmid verzorgt veel online diensten, waaronder SaaS internetoplossingen, zegt Joop Scheer van Midmid. “SaaS staat voor Software as a Service; het zijn kant en klare oplossingen waarmee we groothandels formules bieden om hun leden verder te helpen met online diensten: betrouwbaar en - steeds belangrijker - goed beveiligd in de Cloud. Wij helpen bouwen aan een consistente merkbeleving, waar op allerlei manieren offline en online informatie samen herkenbaar zijn voor de klanten.”

Een van Midmids klanten is Uw Slager. Sinds 2018 draaien alle Uw Slagers op het SaaS-platform van Midmid met hun webshop en desgewenst hun social media. Naast betrouwbaar werken voor de slager, helpt het de consument om de combinatie van winkel en webshop te ontdekken. Scheer: “Het werkt eenvoudig. Slagers vertellen de klanten in de winkel dat je ook online kunt bestellen, en wie online bestelt komt al gauw ook in de winkel.”

Volgens Albert-Peter Veldkamp is internetondersteuning een van de meest gewaardeerde onderdelen van de Uw Slager-formule. “Elk lid krijgt deze online toonbank en alles eromheen. Voor extra hulp bieden we de keuzemodule Platformassistentie. Daarin zoeken we samen met de slager naar optimale vulling van de online toonbank voor een goede presentatie en meer omzet. Die toonbank heeft een overzichtelijke backoffice om bestellingen af te handelen. Bovendien vind je er een foto- en receptendatabank, drukwerkformule en de aansturing van beeldschermen in de winkel. Zo maken wij publiciteit en promotie eenvoudig.”

Dat klopt, beaamt Daan Ruijter van Uw Slager in Obdam. “Steeds meer mensen weten ons te vinden. Het is nu en-en. Terwijl ik me zelf juist meer kan richten op mijn ambacht.” Op zijn website lees je in één oogopslag vijf mogelijkheden om te bestellen: via de winkel, online, met whatsapp, telefonisch of per mail. Daar kun je gelijk kiezen of je het wilt laten thuisbezorgen. Daan: “Dat ontstond in het begin van de lockdown. We zochten natuurlijk allemaal een manier om klanten te blijven bedienen. Het liep goed, té goed zelfs. We reden hele dagen rond om bestellingen af te leveren, ook aan kern- gezonde jonge mensen. Gratis bezorgen vanaf € 25,- werd al snel vanaf € 40,- en we stelden vaste bezorgtijden in. Door de drukte zagen we wel hoe goed de website werkt. We kunnen niet meer zonder en we zijn er flink gegroeid. Je moet gewoon goed opletten hoe je beide toonbanken - de fysieke en online - inricht.”

Dit is het derde deel van de rondvraag 'Trend biedt kansen en elke slager reageert er anders op'. Volgende week verschijnt deel 4. Lees hier deel 1 en deel 2 terug. Abonnees van Vlees+ lezen de complete rondvraag online of in Vlees+ 8-2020. Nog geen abonnee? Sluit dan nu een abonnement af op Vlees+ en betaal het eerste jaar slechts € 49,99 excl btw.

Altijd op de hoogte blijven?