Sociale mediacampagne ‘Zóóóóveel redenen om slager te worden’

14 maart 2024 Redactie Vleesmagazine
Tijdens de Week van de Slager, 15 tot en met 20 april, staat het slagersvak in de spotlights. Dit gebeurt onder andere met de nieuwe sociale mediacampagne ‘Zóóóóveel redenen om slager te worden’.

In 2024 organiseert de slagersbranche voor de elfde keer de ‘Week van de Slager’. Van 15 tot en met 20 april tonen slagers hoe veelzijdig en gevarieerd het werken in de slagerij is met het doel om jongeren en zij-instromers te enthousiasmeren voor het slagersvak. Afgelopen jaren deden slagers dit onder andere door allerlei activiteiten in hun winkel op te zetten. Van workshops, proeverijen, rondleidingen in de slagerij tot inspiratiestages en gastlessen op school.

Sociale media-campagne

Voor dit jaar is er een speciale sociale media-campagne opgezet onder de noemer ‘Zóóóóveel redenen om slager te worden’. Op sociale media vertellen medewerkers uit de branche waarom zij kiezen voor het slagersvak.

Daarnaast is de Week van de Slager er ook om waardering voor de slager te tonen, meldt Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS), uitvoerder van de Week van de Slager op de website. “Vanuit waardering voor de slager zijn mooie consumentenquotes verzameld. Deze campagne heet ‘Zóóó blij met m’n slager’. Ook dit krijgt aandacht in sociale media en in narrow castingmateriaal voor in jouw eigen slagerij.”

Masterclass voor studenten

Speciaal voor studenten van SVO food opleidingen is er een Week van de Slager-masterclass,  die in gaat op de verwaarding en verwerking van grondstoffen. Branche erkende meesterslager Peter van de Geest geeft deze masterclass in de SVO-locatie in de Markthal in Rotterdam.

De Week van Slager is een initiatief van Stichting Opleidingsfonds Slagersbedrijf, Koninklijke Nederlandse Slagers is de uitvoerder.

Bron: Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS)

Altijd op de hoogte blijven?